*Hønemora* Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Som ufaglært assistent? Har fått tilbud om å jobbe som det i sommer, og lurer på hav lønna ligger på?
Herlige barn har jeg fått Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Fra 115 kroner i timen, men dette øker jo om man har ansienitet.
*Hønemora* Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2008 Men hva går arbeidet egentlig ut på? Hmm vet litt for lite om dette..
M by M Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Grunnlønna som assistent er vel på ca 115 kroner. Kveldstillegg rundt 25 kroner og helgetillegg 20 kroner eller noe sånt. Om du skal jobbe i pleien, er arbeidsoppgavene mange. Kommer an på brukerne din avd. har. Men det går på morgenstell, frokost, medisiner, toalettbesøk, hjelp til dusj, rydde hjemmet som å re seng, ta oppvask og andre daglige ting, evt. hjelp til å handle mat, levere/lage middag, evt. mate om det er nødvendig, rydde etter middag, toalettbesøk igjen gjerne, kveldsmat, hjelp til kveldsstell og legging, levering av medisiner (sørg for å få medisinkurs før du begynner! be om dette hos avd.leder!). Hjemmetjenesten hjelper brukeren med det meste han/hun ikke klarer selv. Faglærte tar seg av de mer faglige oppgavene som katerisering, sårstell o.l. Om du skal være hjemmehjelp, skal du vaske hjemmet til brukeren og evt. hjelpe med å handle. Jeg har jobbet i hjemmetjeneten i snart 6 år og trives veldig godt! Fordelen og ulempen er et veldig høyt tempo - det er som regel veldig mye å gjøre, men det gjør jo ogaå at arb.dagen går fort. Du går også fra hjem til hjem og det er aldri det samme som møter deg når du åpner neste dør. Det liker jeg veldig godt. Du får virkelig testet deg selv om menneske og må gi mye av deg selv - uten å gi for mye. Lykke til!
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Jeg har jobbe i hjemmetjenesten siden 2002. Du må klare å jobbe selvstendig, for det er et selvstendig arbeid. Du kjører rundt til folk gir de medisiner, lager mat og steller de. Du får opplærlingsvakter da.
Bøggly Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Kr 117,- pr time. + kr 29,- pr/time kveldstillegg (17 - 06) og kr 27,- pr/time på lørdag og søndag.
*Hønemora* Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2008 Jobber man alene, eller er man 2? Tror nok dette er et veldig givende arbeid.. Er det mye tunge løft etc?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå