Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Har en treåring som har vært hos fysio og vi ble henvist videre til manuell terapeut. Noen som har greie på dette?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 14. mars 2008 dytt* Det er snakk om mulige låsninger og skjevheter i nakke/rygg/bekken.
Alba44 Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Ja, var flere ganger hos man.ter. da gutten min bare ville ligge på ene siden pga skjevhet/ låsninger i nakken. Han ble helt fin igjen! )) Han ble forresten behandlet da han var ca 4-6 mnd, så mye yngre enn gutten din da. Håper dere får den hjelpa dere trenger!
fox`y Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 elstegutten på 2.5 år har gått til d og minstegutt på 8 mnd går til manuellterapaut. behandlingen består av å finne ut hvor barnet eventuelt har låsninger,rotasjon og bevegelse i nakke,rygg og bekken. så behandler hun/han etter hva de finner ut. begge mine ble behandlet for skevheter i nakke,stivhet i bein,rygg,armer og nakke.favoritt side,korte sener.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2008 Hva koster det for timen ca?
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 http://kiss-kidd.no/ Kan være greit å ta en kikk på.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2008 Å, for fysioterapeuten sa, "det koster jo litt, bla bla bla". Kanskje hun glemte seg. Gjør ikke noe det altså, men er greit å vite på forhånd.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. mars 2008 Har lest mye om kiss kidd man aldri tenkt noe på det slik. Han ser liksom ikke skjev ut. Fysioterapeuten sa at den ene skulderen var en anelse lenger frem, men ikke mye. Problemet er at ryggraden over et viss stykke forsvinner inn i ryggen og ikke kommer ut når han bøyer seg frem og at bekkenet ikke er stabilt, så han klarer ikke løpe ordentlig.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 Sikkert ikke kiss kidd da nei. sto ikke beskrevet problem i HI. Så bare at manuellterapeut var nevnt og tenkte at det ikke skadet med litt info om dette. Mange babyer og barn som har dette uten at foreldre, hs eller lege vet hva det er. Er så nytt i Norge ennå. Oftest er symptomene så lite uttalte kroppslig at dem ikke er mulig å se ved synlige skjevheter.
Kosel Skrevet 14. mars 2008 #11 Skrevet 14. mars 2008 Jeg fikk helt sjokk når jeg satt å ventet å så en prisliste- 450kr for undersøkelse også 320kr for behandling. Og når jeg var der inne og fyren sier at mini har betraktelig nedsatt beveglighet på ene siden av nakken så så jeg bare 1000-lappene fly..*hehe*. Men betalte kun 100kr. Skjønte det som man kun betaler en "egenandel" når det er babyer/barn.
fox`y Skrevet 14. mars 2008 #12 Skrevet 14. mars 2008 gratis hos mine 2 iallefall. er vist gratis når man blir videre henvist fra fysioterapaut og hs.
Gjest mphs Skrevet 14. mars 2008 #14 Skrevet 14. mars 2008 Jenta mi hadde sin andre time hos manuelltarapaut i dag. Vi har ikke hatt henvisning fra noen men tok kontakt med de selv. Vi betaler ingen ting. Ikke egenandel heller.
Mayken Skrevet 14. mars 2008 #15 Skrevet 14. mars 2008 Jeg oppsøkte manuellterapaut selv. Jeg hadde en mistanke om at Ina kunne ha kiss. Dro dit, viste seg at jeg hadde rett, fikk behandling noen ganger og så videre oppfølging av fysio frem til hun lærte seg å gå. Var til behandling første gang da hun var 3 mnd og siste da hun var 13mnd. Skal tilbake til en liten oppfølgings-sjekk i mai. Har ikke betalt noe. Barn under 12 år er gratis, eneste kiropraktor man må betale for tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå