Gå til innhold

EL 2 dager på rad??


Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hadde eg sånn smerter i høgre del av magen.. EL 2 dager før tiden.. er sikker på det er EL smerter.. sting lignende smerter, mest når eg reiste meg opp. Så eg og samboer holdt på å prøve i går.. 3 ganger faktisk :) ut over dagen.

men nå.. kjenner EL smertene i dag og, men ikkje til dei grader..

 

Trur dere det er stor sjangs for meg denne måneden?

Forje måned hadde eg ikkje EL, kjente ikkje desse smertene.

 

Noen som vil hjelpe meg? :)

 

Korfor har eg smerter 2 dager på rad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg har el-smerter 2 dager før el... for jeg har alltid smerter i 2 dager og el-slim kommer den 2 eller 3. dagen, men har aldri tatt test da :) (Dette med el-smerter er vel mer at kroppen forbereder eller etter virkninger for å sende fra seg et egg. Vi er jo forskjellige).

 

Heldigvis lever jo spermen i ca. 3 dager (noen ganger helt opp til 6) mens egget lever bare i ca. 1 døgn.

 

Så noen anbefaler sex annenhver dag- hver dag rundt denne perioden. Noen anbefaler at man må ha sex så ofte (som flere ganger om dagen), slik at mannen har "lagret opp" flest mulig sperm...

 

Personlig så ser jeg sambo bare fra tors-søn så vi har sex hver dag da, kansje flere ganger for vi vil koser oss fordi vi har lyst, eller la være hvis vi ikke orker :) Men rundt el-tider har vi altid masse sex! Er foresten 2.pp.

 

 

Skrevet

Hei:)

Man trenger ikke ha EL-smerter for å ha EL, så det kan hende du hadde det forrige mnd og. Men du kan desverre ikke finne ut når du har EL i forhold til EL-smertene. De kan komme flere dager før EL og til og med etter EL. Så dere burde fortsette å ha sex helst minst annenhver dag ut uka ihverfall. Anbefaler temping eller å bruke EL-tester.

 

Dette står på pernille.info:

Eggløsningssmerter

Mange får smerter i nedre del av magen i forbindelse med eggløsningen. Det er helt normalt og ufarlig. Dessverre er ikke disse smertene noen garanti for at man virkelig har eggløsning, og man kan heller ikke fastslå nøyaktig tidspunkt for eggløsning ut fra smerter.

Dette fordi:

 

* Noen har smerter mens eggmodningen i forkant av eggløsningen foregår, fordi de stadig større eggposene tar opp plass på eggstokken og i buken.

* Noen får smerter av at egget/eggene brister seg gjennom eggstokkveggen.

* Noen får smerter etter at eggløsningen er overstått. Dette kan komme av to årsaker:

- den sprukne eggposen lekker ut blod og væske ut i bukhulen, og det virker irriterende på bukhinnen

- egglederne trekker seg rytmisk sammen for å hjelpe egget på vei inn mot livmoren

* Noen har smerter på alle de tre nevnte stadiene under eggløsningen.

Skrevet

Takk for alle svar! :)

 

Ja då er det vansklig å vite egentlig.. fekk mensen 1 mars.. 2 dager før ikm.. så syklusen min er litt forstyrret pga p pille slutt.

Er forresten i 3 pp. :) Så eg sluttet på pillen ved nyttår.

Eg håper virkelig denne måneden her, krysser fingrene for det xxxx

I forrige måned prøvde vi dagen etter beregna EL, men det klaffet ikkje... så håpe det har klaffet bedre denne måneden. skal prøve heile helgen!

Skrevet

OPS! Vesentlig trykkleif! I innlegget over her... glemte ordet IKKE

 

Så noen anbefaler sex annenhver dag- hver dag rundt denne perioden. Noen anbefaler at man IKKE må ha sex så ofte (som flere ganger om dagen), slik at mannen har "lagret opp" flest mulig sperm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...