2b&spira Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 jeg har hvert til første behandlg av fysoterapaut i dag og han kom frem ti at jeg har skjevt bekken,noen som har erfaring med dette? vil jeg merke dette under fødselen?
2b&spira Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 14. mars 2008 dytter og håper noen kan svare meg..
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Hei du! Ja, jeg har også skeivt bekken! Har hatt det i noen år nå.. Jeg bruker spesialsåler i skoene, og går til kiropraktor som knekker bekkenet på plass innimellom.. Mange leger tror det er isjasnerva som ligger i klem, men egentlig er det skeivt bekken.. Jeg merket ikke noe til det under selve fødselen, men fikk naturlig nok bekkenløsning.
lana<3 Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 hmmm..jeg har også skjevt bekken, men vanligvis er grunnen til at bekkenet er skjevt at ryggraden bøyer seg litt mot høyre eller venstre og det er ganske normalt...jeg har en fot som er 2 cm kortere pga det.
2b&spira Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2008 tusen takk for svar;) jeg har aldri hatt det før,så skjønte igentingen når jeg fikk beskjed om dette. men da går jo fødselen ok alikevel
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Har du knekt foten eller ramlet skikkelig på rumpa noen gang? Da kan du få skjevt bekken. Og hvis du ikke får det rettet opp så kan du få store helseproblemer om noen år, om du ikke starter med bekkenløsning allerede nå da. Jeg har gått med skjevt bekken pga fall i 12 år, og etter to svangerskap på tampen av de 12 åra, så var jeg en sengeliggende pudding. Helt til jeg fikk rettet opp bekkenet mitt. For det første må du finne noen som kan å rette ut skjeve bekken. Jeg fant en fysioterapeut som har forsket på dette. Så må du trene transversus. Og for det tredje må du absolutt ikke finne på å ligge/halvveis sitte på ryggen når du føder. Stå på kne og len deg over hodegjerdet, mens du super gass til den store gullmedalje. Det er mine stalltips. Lykke til!
maria isabell Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 fekk kortere for etter fødselen sist..rart..så da har vel eg skjevt bekken også...bugger opp ene foten med såler,gå til såle mann:) viss du ikke gjør dette blir kan du faktisk få store rygg problemer,hodepine osv..det sprer seg...
2b&spira Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. mars 2008 har aldri brekt eller forstuet noen tingen så skjønner liksom ikke det. var hos en fysoterapaut på fredag og han sa han kune hjelpe meg med dette,så håper han vet hva han gjør. skal huske på det å stå på knærne under fødselen vil ikke gjøre vondt verre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå