søtnos venter nr 2 Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Har akkurat kommet hjem fra nav nå, og er egentlig ganske sinna. Jeg er 100 % student, og jeg jobber deltid i butikk. Får jo penger fra lånekassen, og fra arbeidsgiver. Det er kjempe flott. Men pappaen til barnet får ikke være hjemme med fedrekvoten, siden jeg ikke har jobbet 50 %.. Synes det er så trist, skal jo ikke gå utover han og barnet at jeg ikke har jobbet, men studert. Jeg mener at det å studere, og å jobbe ved siden av burde fylle ut kravet om at mor har jobbet i hvertfall 50%.... Det blir bare så utrolig latterlig nå, med all den fokusen i media om at far skal bli mere hjemme med barnet. For et firkanta samfunn!!!! Han jobber jo 100% i fast jobb.... Sitter jo med dårlig samvittighet her nå, er jo like mye hans sønn som min... Måtte få ut litt frustrasjon her.... sinna gitt!!
Bebis08 Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Helt enig med deg, og tror det jobbes med å bedre situasjonen for studenter, for slik det er nå velger nok mange å vente. Men det hjelper jo ikke for dere at de kanskje endrer regler senere.
Axus' girlfriend Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 er i akkurat samme situasjon som deg - har ei stilling på 46% utenom studiene. snakk om å ligge på grensa liksom!så her blir det kun 14dager like etter fødsel. sambo ble kjempe lei seg, men sånn er nå situasjonen. blir bedre tider når neste baby kommer, for da er jeg forhåpentligvis ferdig utdannet.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Dere kan jo fremdeles dele de ukene som hverken er forbeholdt mor eller far da. Det skal vi gjøre. Vi får 6 uker mindre permisjon totalt, men pappa'n skal ha permisjon med den lille uansett. Når han skal ha perm må jeg tilbake i studier 100 %, og da blir det lån/stipend fra Lånekassen som vanlig.