Nora 82 Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 og hva betyr det egentlig når man har eggehvite i urinen?
*Super*Mamman* Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Det er det samme som proteiner i urinene.. Kommer veldig ofte av "forurensning" i urinen, altså utflod bla.. Men ellers så er det et tegn på infeksjon bla... (Når det er proteiner i urinen, er det nyrene som av en eller annen grunn ike har fått filtrert urinen ordentlig...) En kan også få proteiner av svangerskapsforgiftning, men da har en flere symptomer i tillegg... Men ikke noe unromalt å ha utslag på proteiner/eggehvite i urinen når en er gravid.. Skal du levere en kontroll prøve senere, eller ble prøven din sendt inn???
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Eggehvite i urinen er, som bruden her skriver, det samme som proteiner i urinen. Det kan komme av at urinen er forurenset av diverse ekskrementer fra skjeden, det kan være et tegn på at du har en infeksjon i kroppen, at nyrene ikke fungerer optimalt og det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning. Det er mest sannsynlig at urinen din har vært forurenset av utflod da det ble påvist protein i urinprøven din. Dersom det var et tegn på noe annet ville du fått høre det. Jeg har selv fått påvist spor av protein i urinprøven og jordmor begynte å snakke om svangerskapsforgiftning. Men det gjorde hun fordi også blodtrykket mitt var noe forhøyet fra forrige kontroll. Forhøyet blodtrykk sammen med protein i urinen og hevelser i kroppen tyder på svangerskapsforgitning. Jeg ble naturligvis litt bekymret etter den kontrollen, men tror nå heller at jeg muligens har en infeksjon i kroppen. Jeg har ganske mørk urin som kan lukte litt stramt, samtidig som jeg har en sterk forkjølelse som aldri gir seg. Jeg har ikke feber, men er ordentlig tett i nesen. Skal til ny kontroll hos legen min siste dagen i mars og får vel da vite litt mer ift om jeg har en infeksjon eller om det er påbegynnende svangerskapsforgiftning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå