Gå til innhold

Prevansjon... Hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på akkurat 2 år og en gutt på 7,5 mnd. Kunne i utgangspunktet ikke bli gravid( var en lege som påsto det...), men her sitter jeg med mine to, og hadde aldri trodd jeg måtte bruke prevensjon igjen! Problemet er at jeg reagerer veldig på hormoner.. Fikk satt inn kobberspiral etter fødsel nr 2. Den fikk jeg endelig ut igjen i går.. Da hadde jeg blødd konstant i 4 mnd!! Er det mulig!!?? Jeg er også redd for å klusse til hormonsystemet mitt igjen, nå som jeg faktisk vet at jeg kan bli gravid. Jeg vil absolutt ha flere barn, bare ikke akkurat nå.. Kanskje om1 år eller 2..

Legen nevnte nova ring(eller hva det heter..). Den skal virke bare lokalt i skjeden, og tilfører ikke kroppen noe. Noen med erfaringer med den??? Den skal jo settes på plass selv og slik.. Er ikke det vanskelig å få til? Masse spørsmål.. Finner ikke så mye om det på nett.

Veldig takknemlig for svar! klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd P-stav? Den gir fra seg mye mindre hormoner enn f.eks. p-piller og er veldig sikker!

Utenom det har jeg ingen tips... Men dytter den i alle fall opp for deg!

: )

Skrevet

Kondom inntil barn nummer tre er "i boks", deretter sterilisering på deg eller mannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...