Gå til innhold

Var dette feil av meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen på snart 1 år går i barnehage rett ved siden av oss. Jeg er sykmeldt en periode, så da er han i barnehagen hvertfall en stund.

Når han ligger ute og sover, kan jeg høre om han gråter. Dette hørte jeg isted, han hylskrek. Så så jeg ut av vinduet for å se om noen kom, neida, det var noen som åpnet døra og lyttet men hadde igjen døra fort. Fortsatt kom ingen ut.

Så jeg tenkte å gå ut med søpla for å se om noen kom, så jeg kledde på meg, raska sammen søpla og gikk ut med den. Mini lå fortsatt og skrek, så jeg tok meg den frihet og gå bort og trøste han. Da kom omsider ei ut, da sa jeg at "jeg er sengeliggende, men hørte at han har grått lenge".

Så, var det feil av meg, eller skulle jeg hørt på at sønnen min strigråt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det var ikke feil av deg!

Jeg hadde blitt sint om ingen kom ut for å ta han inn eller trøste ham når de visste at han lå å gråt!

Skrevet

Nei, er du gal!? Det bør sette en støkk i de ansatte også, synes jeg. Sånn akn de da ikke behandle han!

Skrevet

Lå OG gråt!

Grøss!

Skrevet

selvfølgelig er det ikke feil av deg. det er feil av barnehagen

Skrevet

Hadde ikke klart d,så hadde nok gjort som deg:)

Skrevet

Så ekkelt og flaut for de ansatte. Lå han lenge og skrek da? Jeg ville nok ikke ha gjort det hvis det var snakk om en kort periode, men hvis det var skikkelig hylig lenge, hadde jeg blitt rimelig forbannet ja...

Skrevet

Bra det er flere da, jeg følte hvertfall det var riktig da!

Er det forresten vårt ansvar og sende med babycall som barnehagen har, eller er det de som skal ha kontroll på det?

Skrevet

Selvfølgelig var det rett av deg.. merkelig at de ikke har bedre kontroll på barna..Jeg hadde forventet at en voksen til stadighet skulle ha ansvar for at barna ikke hadde våknet. De må jo ha dem under oppsyn hele tiden da, spesielt når de er ute.. tenk om noe skulle skje.

I "vår" barnehage har de babycall som de bruker. Selvfølgelig må dem besørge det selv.. det er jo ikke deres ansvar. Håper de tar kritikken til seg, og at du sliper å oppleve dette flere ganger. Ville kommentert det enda en gang, at du mister tillit til dem når dette skjer..

Skrevet

" Selvfølgelig må dem besørge det selv.. det er jo ikke deres ansvar."

Kan misforstå formuleringen min her.. hehe. Mente at det er barnehagen sitt ansvar å besørge, IKKE dere :)

Skrevet

Det var asolutt IKKE feil av deg.

Ville gjort akkurat det samme som deg..

Hvordan reagerte de ansatte da du tok han opp?

Skrevet

Hun som kom ut sa, "vi var midt i påkledninga vi, jeg var ute og gløttet isted". Det så jeg jo at hun var, men ingen gikk jo ut!! Men det eneste jeg sa, var at "jeg er sengeliggende jeg, men han har grått i 10 min". Så gikk jeg....

Det med babycall, det spurte de faktisk om for noen dager siden, om vi hadde det, så kunne de lettere høre når han gråt. Jeg visste ikke hva jeg skulle svare, for tenkte jo egentlig at det ikke var vårt ansvar. Men hva kan jeg si til barnehagen om det da? At de må passe på?

Skrevet

Jeg ville sagt det som det var, at du syntes dette var veldig ubehagelig og at dette er noe du ikke utsetter ditt eget barn for seg, og vil ikke at han skal utsettes for dette av andre heller. Si at du ikke ønsker at barnet ditt skal føle seg utrygg og at slike hendelser gjør at du mister tillit til barnehagen. Om de ikke tar deg alvorlig så syntes du kanskje kan ta det opp med lederen i barnehagen. Dersom barnehagen ikke har mulighet for å være i nærheten for å høre om barna våkner, så er babycall minstejrav.. og det er det IKKE du som skal besørge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...