Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Fikk tips fra jordmor om å smøre inn vitale (genitale) kroppsdeler med hvetekimolje, for å minske risken for å sprekke opp for mye. Kjøpte dette i går, og på pakka står det at den er egnet for matlaging og dressinger...Hmmm...Kan det være rett type?? Heter Dr. Ritter. Skal den smøres "innvendig", på en måte, eller på "kanten", og "foran" eller "bak"? Hilsen litt forvirret!
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Det er riktig olje. Man kan bruke hvetekim, oliven eller jordnøttolje. Poenget er at den er rik på E-vitaminer. Smør litt både på kanten "utenfor" og rett innenfor. Det hjelper visst veldig for å forebygge rifter. Uansett skader det jo ikke. Er man i tvil gjør det vel ingenting å smøre litt større område, det er uansett bra for huden.
Kanutten:-) mamma til 2 Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Hvor har du kjøpt den? Skal ned til byen snart å se hva jeg finner... Apoteket eller helsekosten har vel noe:-)
Anitahar2barn Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Jeg bruker hvtekimsolje på magen og. Fikk ingen strekkmerker forrige gang og revna ingenting!
Mini nr 2 i mars Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Legger med linken som ei anna la ut tidligere om åssen man skal smøre seg og tøye: http://www.babyworld.co.uk/information/birth/assisted_delivery/perineal_massage.asp Satser på at alt kom med riktig nå!
Mini nr 2 i mars Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Så det ble problemer der ja...Men bare kopier linken og fjern mellomrommet (mellom a og sp på slutten, det var det iallefall hos meg)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå