Anquor Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 eg har nokre spørsmål, eg skal lage kake til to bursdagsjenter i helga, og eg vil dei skal bli akurat sånn som eg har sett dei føre meg Kaka skal ha vaniljefyll, men kva er best? eg er ikkje heilt begeistra for denne ferdige på øske, den er for butikk kjøpt smak på. og så skal eg pynte med krem blanda med kokesjokolade til sjokolade krem. men når eg lagar den kremen så synest ikkje eg den blir stiv nok til å lage pynt med kakesprøyte...tips for å få kremen stivare?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Lag vaniljekrem selv av fløte egg og vaniljestang Tilsett litt gelatin i kremen, men denne må være flytende, og tilsettes litt om litt sånn at det ikke blir gelatinklumper i kremen. Men husk at kokesjokolade stivner når den blir kald. så det er mulig at kremen blir enklere å jobbe med om du avkjøler den litt.
*ale* Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Sett sjokoladekremen i kjøla over natta så blir den mer håndterlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå