SkravleFruen Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Da har 2-åringens viljestyrke over natten hoppet femtentusen trappetrinn opp ;-) Syntes det er flott at han viser at han har viljestyrke og mot til å fortelle hva han vil eller ikke. og han skal gledelig få lov til å ha innfytelse på hvordan ting skal være... og jeg skal prøve å håndtere det etter beste.. men det er her jeg føler jeg svikter litt... Han har noen vannvittige raserianfall.. hvor han hyler og skriker og kaster ting rundt seg... og har i det siste begynt å slå, sparke, bite og knipe.. Når jeg "kjefter" eller forteller at det er galt, så fortsetter han, ler eller lager grimaser.. jeg setter meg ned og ber han se på meg, da ser han vekk og løper som han ikke hører (trodde ikke dette kom før skolealder..hehe) Når han var mindre og drev med hodedunking (!) i vegger og gulv, samt ble sint, så skulel man bare overse det.. men hva gjør man nå.. nå har han språk til å forklare hva som er gale, og han kan forstå når vi snakker til han også.. Hvordan håndterer man sinnatagger, og forhindrer at alt går helt på styr?
___ Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Vi plaserer vår i naborummet, med åpen dør, med beskjed om at hun kan komme inn igjen når hun har roet seg ned. Hvis hun forsøker å slå, sparke ol holder vi henne rett og slett så fast at hun ikke greier det. Det er i hvertfal ingen vits i å forsøke å prate med henne før hun har roet seg ned.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Vårt 3. barn har vært mer hissig enn de andre... Men har aldri fått sånne "anfall". For om han har hisset seg skikkelig opp, hylt eller slått/sparket, så har jeg tatt han med på badet, sagt bestemt at "Vi roper IKKE i vårt hus" eller "Du kan bli sint, men det er IKKE lov å slå!" Så har han måttet vært på badet til jeg henter ham etter max 2 min. Heldigvis har dette kun skjedd noen få ganger (Ca en gang annenhver uke på det hyppigste)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå