*En rosa og en blå* Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Sambo er selvstendig næringsdrivende og kan ikke ta seg ut 6 uker permisjon, for da er jo det ingen som kan ta seg av bedriften hans. Går det da an å søke om å få overført desse 6 ukene til meg? Han har jo ikke mulighet til å ta de ut likevel...
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Vet du, det tror jeg ikke du kan. Dersom far ikke benytter seg av sin del av permisjonen, vil den falle bort...
Pysjen Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Venninna mi var i samme situasjon som dere. De prøvde å søke om at mor kunne overta disse ukene men fikk avslag.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Heisann. Min samboer er selvstendig næringsdrivende, og vi har aldri fått overført de 6 ukene hans til meg...desverre Har til og med søkt NAV, men avslag.............
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Du må sende søknad til nav, kun i spesielle tilfeller får mor disse ukene. Da de er forbeholdt far. Så far får tid med den lille.
2 små orkaner Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Har også en mann som er selvstendig. Han tar ut permisjon i stedet for ferie til sommer. Han har heldigvis mulighet til å stenge bedriften et par uker i fellesferien når alle andre også er på ferie. Resten av dagene tar han som enkelte dage, dvs 1-2 fredag i måneden. Jeg har valgt å ta ferie samtidig i det tilfelle at der oppstår krise hos en kunde. Kanskje mannen din også har mulighet for en arbeidsfri dag eller to i løpet av en måned.
Maren - på overtid Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Det er kjempevanskelig. Men jeg fikk hans uker med 1.mann pga at han var selvstendig næringsdrivende og at hans kompetanse var komplett umulig å erstatte med en vikar. De sa hele veien at jeg ikke vil få gjennomslag, men det gikk det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå