Gå til innhold

Hvordan overføre fars permisjon til mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo er selvstendig næringsdrivende og kan ikke ta seg ut 6 uker permisjon, for da er jo det ingen som kan ta seg av bedriften hans. Går det da an å søke om å få overført desse 6 ukene til meg? Han har jo ikke mulighet til å ta de ut likevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, det tror jeg ikke du kan. Dersom far ikke benytter seg av sin del av permisjonen, vil den falle bort...

Skrevet

Venninna mi var i samme situasjon som dere. De prøvde å søke om at mor kunne overta disse ukene men fikk avslag.

Skrevet

Heisann.

Min samboer er selvstendig næringsdrivende, og vi har aldri fått overført de 6 ukene hans til meg...desverre

Har til og med søkt NAV, men avslag.............

Skrevet

Du må sende søknad til nav, kun i spesielle tilfeller får mor disse ukene. Da de er forbeholdt far. Så far får tid med den lille.

Skrevet

Har også en mann som er selvstendig. Han tar ut permisjon i stedet for ferie til sommer. Han har heldigvis mulighet til å stenge bedriften et par uker i fellesferien når alle andre også er på ferie. Resten av dagene tar han som enkelte dage, dvs 1-2 fredag i måneden. Jeg har valgt å ta ferie samtidig i det tilfelle at der oppstår krise hos en kunde.

Kanskje mannen din også har mulighet for en arbeidsfri dag eller to i løpet av en måned.

Skrevet

Det er kjempevanskelig. Men jeg fikk hans uker med 1.mann pga at han var selvstendig næringsdrivende og at hans kompetanse var komplett umulig å erstatte med en vikar.

De sa hele veien at jeg ikke vil få gjennomslag, men det gikk det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...