Tipp topp Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Var på indisk resturant og spiste i går (Mother India i Oslo). Har nøtteallergi og bestiller derfor ikke retter hvor det står inneholder nøtter. Spurte for sikkerhets skyld om det var nøtter i den retten jeg bestilte (sto ikke), og fikk beskjed om at ALLE rettene på menyen inneholdt nøtter. De brukte nemlig cashew nøtter i stedet for mel i alle sauser! Det var kun en tandori rett og en vegetar de kunne lage uten nøtter, da alt annet kjøtt var blitt kokt i nøttesausen. Sa de burde oppgi det på menyen, men han mente det var mange med nøtteallergi som kunne spise cashew nøtter så det var ikke så farlig. Synes det var en litt slapp holdning da en med alvorlig nøtteallergi i værste fall kan dø. Nå pleier vel de med alvorlig nøtteallergi og alltid spørre, men for oss som ikke reagerer så kraftig og derfor ikke alltid spør kan det være greit å vite.
Tipp topp Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 14. mars 2008 Dytter i tilfelle flere er allergiske
Mom2Two Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Jeg synes at hvis man har så alvorlig nøtteallergi at man kan dø av det, så er man selv ansvarlig for å spørre for å være sikker på at det ikke inneholder nøtter i det man spiser på restaurant. Det samme gjelder om man er på besøk hos andre. Selvsagt hadde det vært fint om det sto, men ansvaret ligger hos den med allergien synes jeg.
Tipp topp Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2008 Som jeg skrev så spør sikkert de som har så alvorlig nøtteallergi. Men det kan være kjekt å vite for oss andre at det på en indisk resturant faktisk kan være nøtter i alt på menyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå