Gå til innhold

Solstrålen vår kom før termin:)


Smurfe-mamma

Anbefalte innlegg

Da er ventetida over for vår del!

Søndag 9.mars kom jenta vår,lille Hannah, kl18.07. Hun var 3710g 50cm lang, hode omkrets 35cm.

 

Hadde en drømmefødsel ut fra hvordan jeg hadde forestilt meg det sku være.

Var våken natt til søndag,hadde takvise smerter,men ikke regelmessige. vekte sambo kl 8 på morran, trengte litt trøst. Smertene ble mer intense utover dagen, men aldri regelmessige. det var VONDT! ringte føden, fikk beskjed om å vente til de var regelmessige og var 3min mellomrom (bor rett ved sykehuset). så jeg satt her og skrek og bannet i smertene hehe. kl 13.30 Skulle jeg gå litt på gulvet da det bare SPLÆSJ!! da gikk vannet,ingen tvil om det. da ble det fart i sakene. sambo skiftet på meg og fikk pakket ferdig bagen i full fart,og dro avgårde. Fikk på en merkelig måte gått fra bil til føden, med vann som fortsatte å renne og veeeldig intense rier. ble lagt på undersøkelsesrom ogkonstantert 3-4 cm åpning kl 14. fikk så epidural og lystgass, guuuud det er deilige saker!!!!!!! men jeg fikk rie smertene litt i endetarmen og sugde lystgass som en helt hehe. regnet med å bruke mange timer på åpne meg,er jo førstegangsfødende. blødde mye under riene og ble fulgt nøye med. MEN kl 17.30 var det full åpning etter intense rier uten pause. hadde en sinnsyk pressetrang,men fikk beskjed om å vente da hun ikke hadde sunket helt ned enda. lå på siden og stønnet og prøvde å ikke presse. det er IKKE lett. kl 17.50 begynte jeg å presse, og kl 18.07 var lille gull ute. Dette synes jeg ikke var smertefullt idet hele tatt:) bare deilig å få presset. MEN de fikk ikke liv i henne, hun hadde navlestreng 2 ganger rundt halsen,og stod med bare hodet ute uten rier for lenge. De ristet og gnudde,men endte med å ta henne med ut og ringte anestesti for å få liv i henne, pappaen var med henne hele veien. tilslutt våknet hun til:) i mellomtiden pyntet de litt i underlivet mitt,noen rifter,men bare i huden.

 

Nå nyter vi dagene hjemme med å bli kjent. det går i pupp og sove stort sett!!!

 

Gled dere alle sammen,dette er bare helt fantastisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...