Gå til innhold

tips til billig mat i dåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi blir fort 30 mennesker,og barnet er i dåp alder når jeg går hjemme med ulønnet permisjon, blir nok litt ekstra tøfft da, så skal jo prøve å spare underveis. men hva kan jeg gjøre med servering så det ikke knuser økonomien helt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag hjemmelaget koldtbord! Hjemmelagde karbonader, godt pålegg og brød :) Store pastasalater, kokte egg... bare fantasien setter stopper, men det trenger absolutt ikke bli dyrt!

Skrevet

takk for tips, så for meg at det var dyrt men det trenger vel ikke bli det :) også er det jo noe alle liker!

Skrevet

Se etter tilbud! Kjøttdeig kan du jo fryse ned.. for å få litt fancy pålegg kan du jo kjøpe inn sånn hel kokt skinke (tilbud igjen!) og skjære opp.. Forskjellige pastasalater er namma (pesto / soltørka tomater..) Absolutt ikke dyrt, men "smaker dyrt" :) Hvis du har smart club i nærheten får du jo handlet inn ganske store mengder rimelig :) Det meste kan fryses ned og, så beg noen mnd i forkant og handle inn litt etter litt!

Lykke til!

Skrevet

Koldtbord, eller snitter. Masse mat og kan lages billig begge deler

Skrevet

så smart, deilig å kunne spørre noen ganger når det stopper opp. dette høres jo kjempe smart ut :)

Skrevet

når en er så mangen trenger en ikke lage fancy luksus mat..en i fammilen som fikk samtidig med meg hadde sikkert 50 stikk i dåpen sin...hun serverte snitter og kaffi...en bør ha full forståelse for at etter fødselen er en sliten og det er ikke lett å lage stort selskap når en har ulønnet permisjon,kun på engangstønad...har du andre barn kan du jo ta de ut av barnehagen og få kontantatøtte? bestill billig lokale og spør familen og venner om hjelp...hadde mine venner spørt meg om hjelp,hadde eg med glede stillt opp:) viss det blir dyrt å bestille snitter,lag de selv da og kanskje bestemødrene vil bake kaker? de pleier bli så glad for det:)

Skrevet

Gryterett med hjemmelaget loff og deilig salat!

Hjemmelagde snitter!

Kaker kan du kanskje be noen av gjestene om å ta med, og så kan du bake noen selv.

Skrevet

Vi skal ha snitter i dåpen....

Har alt planlagt ferdig...trenger bare en dato...Og er ikke mer enn 30 uker i morgen :P hehe=)

Skal prøve å legge vekk litt hver mnd slik at vi ikke blakker oss helt den dagen.

Skrevet

Hva med koldtbord hvor besteforeldre/tanter/faddere osv lett kan hjelpe deg med å ta med en rett hver? Det tror jeg iallefall kommer til å bli vår løsning. Er selv kjempeglad for å kunne stille opp og hjelpe andre i slike situasjoner og hadde hatt STORE problemer med svigermor om hun ikke fikk hjelpe med mat.

Kaker er også en kjempekjekk ting å spørre om folk kan ta med.. :)

Alle har forståelse for at foreldre ikke kan gjøre alt med en liten baby i hus. Jeg har også fått både gryterett og lasagne i dåp og syns det var alletiders!

Skrevet

Masse gode forslag !

Må si meg enig med Lukas&engelen Noah får søster, jeg er også tredjegangs, ikke mer enn 20 uker, men jeg trenger også bare en dato, hehe. Blir lettvint denne gangen med nummer tre ja !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...