Gå til innhold

Har dere pådratt dere mye gjeld? Sukk----

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ble skilt så satt jeg ikke igjen med noen fortjeneste av hussalg...så nå leier jeg leilighet ( veldig billig)- pga slektskap.

Men når jeg ble alene s¨å var jeg langt nede og brukte MYE penger:( Så nå betaler jeg hardt på lån....

Forbrukslån hos Sveafinans på nå 37000.-= 2700.- i mnd

Forbrukslån i Banken på nå 55000 = 4500.- i mnd

Sportmann finans på nå 27000 = 666 i mnd - betaler mer.-

Er det flere som har rotet seg opp i noe tilsvarende?? Jeg vet det er SUPERDUMT....men det ble slik.....Regner med å være ferdig med Bank + Svea finans i løpet av 2008...DET skal bli godt.... Dette Sportmann Finans lånet er Rådyrt....men i og med at jeg er Tidsbegrenset Ufør så aner jeg ikke om det finnes noen mulighet til å få det noe annet sted.

Andre som har rotet det til for seg- tør ikke fortelle dette til mine foreldre...som trur jeg sitter i en gunstig økonomisk situasjon......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk mastercard da jeg var 18, pluss mobil med abonnement.

Alt gikk til inkasso og jeg sleit max med å betale, nå (i en alder av 21) er jeg straks ferdig med å betale og hver krone til overs går til å betale ned denne ekle gjelda.

Bra at du tok tak i det og fikk nedbetalingsplan, det står det respekt av!

Jeg venta altfor lenge, fikk angst og turte ikke å sjekke postkassa engang.

Bra at du har som mål å være ferdig innen året, det kan bli veldig bra.

Skrevet

Sliter nok litt her og, men er gjeldsfri i løpet av neste år. Deiligt! For å komma med eit lite råd, ville eg satt ned avdraga på dei to forbrukslåna, og betalt myyyye meir på Sportsmann. Viktig å bli kvitt det dyraste lånet først.

Eller sjekk om Svea Finans er villig til å betale det ut. Veit ein del slike selskap gjer det no, så har du bare to å forholde deg til. Sparer ein del på det.

Skrevet

Ja, akkurat samme situasjon her... Har kredittkort/smålån på 35.000 tilsammen... fordelt på 4stk... fy f.. så dum jeg var da jeg tok opp disse:/ Får håpe jeg snart blir kvitt de...:/

Skrevet

jeg har på 150 000.. og ikke blir det borte heller, bare betalt rente på de nå så langt.. men har tatt det opp med banken, og håper jeg får et mer gunstig lån der som gjør at jeg faktisk betaler ned på det og ikke bare renter :S men regner ikke med å bli kvitt denne gjelden med det første, bare lykkelig om jeg kan se den minke og ikke stå bom stille :/

angrer jo på at jeg tok opp disse lånene og kortene, men den gang var det nødvendig og for dumt å angre på noe som alt er gjort ;)

Skrevet

jeg var en ung og dum 18 åring som kanskje stolte litt vel blindt på mine såkalte "venner" lagde mobil abo til de i mitt navn og oxo parabol osv.. hadde abo selv på mobilen og ringte som en gal (tenkte at nå har jeg ikke kontantkort lenger og kan bare ringe rundt, men ikke at det å ringe rundt kosta penger) så er det div regninger jeg har utestått og betale også.. skjønner ikke at jeg har kunnet være så dum, skulle ønske jeg kunne skru tiden tilbake og rette opp i det for gjelden min er nå på 200.000 kr, suure penger jeg kunne brukt på meg selv men må heller nå betale regninger til disse kreditorene endel år fremover.. har begynt og gå til gjeldsrådgiver nå, så har tatt tak i dette og i slutten av mnd skal jeg betale min første regning.. håper jeg vinner i lotto, blir jeg kvitt dette pisset her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...