Kókuszdió Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Jeg var alenemor til en gutt på 2 år men venter nå barn med min nye kjæreste og samboer i Mai. Da mister jeg overgangsogtønad og det som er.. Blir tilsammen å få ca 6000 i måneden med kontantstøtte for å ha 2 åringen også hjemme, barnetrygden og farsbidraget til den eldste. Det blir ikke så mye, så jeg lurte egentlig på om noen vet om noe annet jeg skulle ha krav på som jeg ikke vet om, eller om det er noen jobber det går an å ha på si hjemme? Eller bare om det er noen andre der ute i samme situasjon?
Kókuszdió Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2008 Nei holder for meg med to barn og en gal hund hjemme:) Hva er norsk gallup?
___ Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Du får vel også engangsstønaden på 33.000,-. Hjemmearbeid: Dagmamma/Fammiliebarnehage, frilansjournalist, oversettelse, regnskap, spåtelefon, telefonsex, betalte merkedsundersøkelser. Økonomis vil det sansynligvis lønne seg om samboeren din tar permisjon fra 6 uker etter fødselen mens du går ut i jobb. Da får du fortsatt engangsstønaden og han får foreldrepenger ut fra sin lønn.
Kókuszdió Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2008 Akkurat DET var litt tidlig ja.. Han har rett og slett ikke pupper til det. Men kanskje senere, det er hele det første året vi kan løse det på den måten er det ikke? Så jeg kan eventuelt gå ut i jobb etter litt over et halvt år.. og han kan ta betalt permisjon til barnet er ett år?
___ Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Det finnes en regel om at permisjon må taes sammenhengende. Hvordan den regelen egentlig er er jeg ikke sikker på, men det burde de vite hos NAV. Det er mulig at dere vil få problemer om det går for lang tid fra de 6 ukene du må ta etter fødselen til han går ut i permisjon. Jeg ville i hvertfal sjekket det nøye om jeg var dere. Husk også at det er mulig å ta ut graderte foreldrepenger. Det kan løse noen problemer med å få kabalene til å gå opp. Det er for eksempel mer lønnsomt å velge 100% utbetaling og 80% permisjon(selv med 0 i intekt) enn 80% utbetaling uten rett til å jobbe 20%.
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Trenger ikke ta perm sammenhengende lengre, nye relger fra i fjor. Vi har delt opp + at pappan tar noe paa deltid. Kravet er at permisjonen tas ut i sin helhet innen barnet fyller tre aar og at mor er yrkesaktiv/studerer eller lignende mens pappa er hjemme. Tror det blir riktig at dersom du jobber 40% kan pappan vaere hjemme 40%. Hoer med NAV, men det kan vaere lurt aa sende sporsmaalet skriftelig slik at du faar et svar du kan forholde deg til.
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 Norsk Gallup og MMI: Ringe rundt og intervjue folk / bedrifter. Noe av det greieste av hjemmearbeid. Ellers kjenner jeg ogsaa folk som har tjent bra paa spaatlf (men personlig har jeg ikke "moral" til det). Scrap booking kanskje, kjenner noen som tjener noen slanter paa det.
twilla Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 (kaklehøna) Hvordan tjene penger på scrapbooking?
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #11 Skrevet 14. mars 2008 En bekjent tjener penger paa det ved at hun scraper for folk. De gir henne bilder og velger type album de onsker seg og hun scraper. Husker ikke hvor mye hun tar, men det avhenger av kvaliteten folk onsker og hvor mange bilder. Hun faar kunder gjennom et firma, men man kan sikkert gjoere det paa selvstendig basis ogsaa.
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #12 Skrevet 14. mars 2008 Hvis du har en god ide, kan du opprette en nettbutikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå