Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere lekket fostervann?

Jeg er 36 uker i morgen og mens jeg gikk til jobb i morges var det en ganske liten foss av vann i trusen - omtrent som, OK, dere vet når man har hatt sex så kommer det varmt og vått ut av skjeden et par timer seinere? Sånn kjentes det, bare at trusen ble HELT våt, skjønt det ikke var nok til at buksen ble våt på utsiden. Det kjentes IKKE som når jeg hoster eller hopper og det lekker litt urin - da kjenner jeg jo liksom at lukkemuskelen prøver å holde igjen, dette var annerledes.

I hvert fall stakk jeg innom legen siden det var på veien. Hun sa det måtte sjekkes på KK fordi det må gjøres en steril undersøkelse. Sekretæren ringte KK og de sa neida, og var visst "vemmelige" i følge legesekretæren. Så hun ringte jordmoren som holder til i samme praksis som sa at når det ikke var et jevnt sig av vann så var det nok ikke fostervann men svangerskaps-utfold, men jeg skulle følge med og ringe KK selv om det kom mer. Og ta på meg et bind så man evt kunne teste det som kom ut. Og at fostervann lukter "søtllig".

Så nå sitter jeg her og er litt usikker. Er det andre som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en venninne som erfarte lignenede og det var fostervann. hvis det fortsetter eller du fortsetter å være bekymra ville jeg krevd en kontroll! du kjenner jo kroppen din best!

Skrevet

med erfarin fra å miste fostervannet så tror jeg du vet forskjellen på urin og vannlekkasje. det var ingen tvil hos meg , men jeg mistet nesten alt vannet så noe annerledels er det jo. var i et annet svskap på legevkt for sjekk om det samme. da hostet jeg "spruter" og det var urin.

men det er ikke farlig å lekke litt fostervann, skulle du nå få litt tøffe kynnere/rier må du reise. ellers er du så langt i svskapet at babyen kan fødes uten komplik. nå.

lykke til

Skrevet

Jeg hadde det samme 2 ganger sist uke. Hos meg kom det så mye at det ble vått helt igjenom ola buksen . Ringte til føden i dag ( mamma ble veldig bekymret og ville jeg skulle ringe å høre.. :) Jordmor sa det kunne være "gammel sæd" eller hvis jeg hadde badet at det kom vann ut igjen. Skulle det skje flere ganger så skulle jeg ringe igjen.

Ellers så har jeg lest i( mener det var i gyldendals store bok om barnet) at det sitter en hinne under proppen og imellom der så ligger det ca 200milliliter med veske. så det er mulig det er den som har sprukket og det er vist ikke noe farlig.

Jeg har sett etter i boka man fant ikke avsnittet igjen. Skal se mer etter jeg kommer hjem fra jobb igjen.

Skrevet

Jeg må bare si, jeg har lekket to ganger den siste tiden.Det rant nedover låret mitt. Men det var bare svangerskapsutflod begge gangene, for det kom ikke mer. Men altså, det kan renne mye utflod bare så du vet det! ;)

Så det trenger ikke å være noe! :)

Skrevet

Takk for svar!!! Er det forresten noen som vet HVORFOR vi får mer/annerledes utflod når vi er gravide?

Skrevet

Jordmor sa til meg at det fungerer som en slags smørning under fødsel. Og at det er selvfølgelig hormonforandringer som gjør det.

Men vær heller glad for at den er der. Sikkert ikke kult å føde tørr... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...