Gå til innhold

Nei og nei og nei :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 uker siden hadde minstemann ørebetennelse som resulterte i at trommehinnen sprakk og en antibiotikakur i 10 dager.

Han har vært frisk i noen dager,før han ble veldig forkjølet nå på tirsdag.Og i natt har han sovet 10 min av gangen fra vi la han..og hylskreket fra kl 3 til kl 9. Vi er totalt utslitt,har gitt paracet og nesedråper,båret og bysset.

Nå venter vi på akutttime hos fastlegen,for han tar seg til venstre øret igjen,og har tydelig vond. Ikke feber.

Mikkes club hus på tv,en saftis og smokken til lille bleke vennen har gitt meg noen minutter til å rydde etter nattens romsteringer.

Tydelig at siste paracet virker og at hodet holdes opp :)

Nå håper vi bare at legen har time igjen til oss...

Flott start på påsken!

Ha en fin ferie alle sammen,slapp av og kos dere i finværet...for det blir det ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes Ibux til så små barn?

Og det må ha hjulpet med saftis..for trommehinnen sprakk nå,mens han satt ved siden av meg her i sofaen..rant ut masse verk..ikke rart han har skreket..og vi har fått time hos legen 13.15.

Da ber jeg om henvisning til ønh lege tror jeg :)

Skrevet

Å, stakkars liten da.... :( Håper dere får komme til ønh lege kjapt. Jeg har hatt ørebetennelse selv denne uken, og det er jo så vondt! Min trommehinne har ikke sprukket enda legen var overbevist om at den skulle gjøre det, så jeg er på en hestekur av antibiotika, begynner å bli lei denne duringen i hodet nå. Takk og lov for paralgin forte... Men det går jo ikke til så små barn såklart. God bedring til småen din!!

Skrevet

Kor gammal er han då?

Eg meiner våre har fått mikstur,men spør legen du, for våre har hatt lite ørevondt, og mannen min står for medisineringa her i huset (lege). Han seier at det aller beste mot øreverk er dispril, men det skal ikkje veldig små barn ha.

Skrevet

Han er snart 1 1/2 år....

Kan sjekke på apoteket når vi har vært hos legen.Tror heller ikke dispril eller andre medikamenter med acitylsalisylsyre som Ibux skal gis til barn. Han har en forstørret lever etter en alvorlig sykdom før i vinter så tar nok ikke sjansen.

Men takk for tips!

Trykket og verste vondten forsvant da trommehinnen sprakk virker det som.

Skrevet

Stakkars lite, jeg vet hvor vondt han har hatt det :o(

Godt at den værste stikkingen forsvant, men fy fader så lenge han har hatt vondt!

God bedring til hele familien, spesielt til LilleRusken!

Klæm fra

Skrevet

Stakkars lillegutten og stakkars mamma'n og pappa'n hans! Nå har dere virkelig fått altfor mye sykdom hjemme hos dere. God bedring, kom dere til en ønh-spesialist så fort som mulig og god frisk påske :-)

Skrevet

Ibux skal ikke brukes til barn under 3 år. Men det finnes noe som heter acetylsalisylsyre- stikkpiller som du kan kjøpe på apoteket. Men du må sjekke om de kan brukes til sånne små. Ellers finnes det Neurofen mixtur, men den får du kun på resept. Vi har hatt god effekt av den. Vet ikke om det er barnelege som må skrive ut dette?

Et tips er faktisk å dele en løk i to og legge løken inntil øret- binde den fast til hodet med et tørkle. Det skal visst hjelpe, sies det..

God bedring til lillegutt. Dette hørtes fryktelig vondt ut

Skrevet

Jeg var ørebarn og hadde ørebetennelser minst et par ganger hver vinter helt til jeg flyttet langt bort fra vestlandet som 22-åring. Etter det har jeg aldri hatt det. Bank i bordet! For det er det vondeste som fins, bortimot, men når trommehinna sprekker jo det verste over, og da går det jo som regel over av seg selv. Det er ihvertfall min erfaring.

Jeg fikk pencillin-kur hver gang jeg hadde ørebetennelse, mens ingen av barna mine har fått det. Kun nesedråper og smertestillende (paracet), og det har holdt faktisk. Og mye trøsting da, selvsagt.

Håper formen til minstemann blir bra fortere enn fortest, og at dette var siste ørebetennelsen på lang, lang tid! Stakkar liten. Bra de er tapre disse små.

Skrevet

Takk for tanker og tips :)

Nå sover han ute i vognen sin,godt innpakket i voksipose og ulllue på :)

Han trengte litt luft før legebesøket snart Det renner og renner ut av øret hans,men har ikke trengt å gi mere smertestillende. Jeg vil nødig gi han en ny kur med antibiotika. Sist endte det med veldig magetrøbbel og åpne sår på stumpen.Får håpe han kan få dråper,og at det holder. Skal prøve med løk om det blir vondt igjen.Fikk et tips her for lenge siden da datteren min hadde øreverk.Det var olje og lavendeldråper...smøre fra øret og nedover halsen.Jeg gjorde det,for det hjalp på henne. Men rett etter sprakk hinnen så hva som er hva er ikke godt å si.

Vi får bare håpe at han.. og vi, får sove til natten. Godt det er påske, helg og fri,så får vi bytte på litt :)

Må innrømme at tålmodigheten min ble satt hardt på prøve i 4-5 tiden..da var jeg rimlig desperat etter å sove og hysjet vel kanskje litt høyt :(

Uff...dårlig samvittigheten kommer sigende,han må jo hatt forferdelig vondt.

Nå skinner sola,og da ser alt litt lysere ut...hehe...etter en natt uten søvn blir man litt rar.

Skrevet

Huff da, stakkars lille knotten!! Håper det går bra hos legen etterpå og at dere slipper mer antibiotika :)

Godt det er kosehelg og påske like rundt hjørnet!!

Skrevet

Stakkars dere da!!!

Håper det går bedre med lillegutt og at formen er stigende.

Og så håper jeg for din del at du har fått sovet godt!!!!

Tvi tvi og god bedring!!!

Skrevet

Stakkars lille plutseliten-tass. Det der er slett ikke godt!

Håper ørevondten gir seg raskt med riktig behandling!

(Tipset med løk funker....)

Skrevet

Ja han har hatt fryktelig vondt :(

Legetimen igår gikk greit. De målte crp,og den var lav.Det var vanlig ved ørebetennelse,og antibiotika fikk vi ikke,da det ikke hadde noen hensikt når trommehinnen var sprukket. Så flott at vi måtte tvinge i han dette i 10 dager forrige gang..grrrr...(det var en ivrig legevaktslege)

Det renner puss ut av øret hele tiden,så han har ikke vondt mere for trykket er borte.Han sov heldigvis i hele natt.Har litt feber,men er ellers som før. Blid og fornøyd! :))

Ba om henvisning til ønh lege, og skal bestille time der for å få dette sjekket skikkelig opp.

Skrevet

stakkars lille vennen. Får så vondt av han. Det er jo så fryktelig vondt å ha vondt i ørene.

Jeg fikk forresten tipset om at ørebetennelse går over på 7 dager med antibiotika, og 1 uke uten....

Greit å få det sjekket med en øre-nese- hals lege..

God bedring til lillegutt

Skrevet

Jeg må jo le også da superdupermamman:-) Du er jammen meg kjempemorsom selv som sliten:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...