anne* Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Har kommet hjem med ny baby (første) og synes det er forferdelig vanskelig å få henne til å sove. Bysser og synger og går rundt, og hun får mat i rikelige mengder (vil ikke ha mer pupp). Er det noen gode stalltips der ute? Selvsagt verst om natta.... Kan bruke en time ++ før hun sovner... Er jo stuuuptrøtt etter første uka, vanskelig å se at det kan fortsette sånn gjesp!! Men det må det kanskje?
Poteto Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 finn en radio og sett på en kanal uten signal,,, da kommer den hysj lyden, viss du skjønner?
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Hårføner, men det er jo en uvane å få. Greit om en er desperat:) Knebøy La barnet ligge i vogn inne og dra hardt tilbake. Stopp rett før barnet sovner. Bumping. Legg barnet på magen og med en hånd på ryggen bomper du rumpen fast med jevne mellomrom ganske hardt med flat håndt. Stopp rett før barnet sovner og snu det over på rygg. Mens du bomper sier du hysj, en fast regle eller sang. Når barnet blir eldre kan en bare si reglen eller hysj lyden så vil barnet i teorien roe seg ned/legge seg til å sove uten bomping. Er hun helt ny er det nok vanlig at de ikke vil sove om natten, men kanskje du sove om dagen når barnet sover? Gratulerer med ny baby:)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Rennende vann var trikset med lillemor!
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Støvsuger, kjøkkenvifte, byssing og bæring og rolig snakking funka noen ganger her.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 det er ikke mye å bruke en time på å få en nyfødt til å sove... jeg brukte tre timer jeg, frem til gutten var 6 uker. nå er han 2 mnd, og bruker fra 15 min til en time. jeg ga opp å legge han jeg. han fikk bare være våken med oss, og når tiden er riktig fir å innarbeide rutiner, da merkert du det :-) men tips til å få henne til å sovne er å si ssssshhhh litt høyt inntil øret, synge sang.. kjøpe dodoo bamsen (bruker vi på min) sitte å humpe på engekanten, kjøre en biltur, sette på tørketrommelen.. støvsuger er også kjempebra. men... alt er jo uvaner! lykke til... trøst deg med at det blir bedre :-)
~Roskva~ Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Ikke vær for forsiktig - "voldsom byssing" er trikset her i gården. Enten fort og rykkvis fram og tilbake i vogna, eller i vugga - eller med store bevegelser på armen. "Power-byssing" kaller samboeren min det, og påstår at han bruker det som trening frem mot seil-sesongen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå