Gjest Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Da jeg hadde lagt meg i går kveld la jeg merke til at det ene brystet mitt kjentes litt rart ut. Jeg tok det i nærmere øyesyn og så at det piplet ut litt blank væske fra det. Denne væsken kommer foreløpig bare fra venstre bryst, men regner med at naboen følger etter snart. Ja for det er begynnende melkeproduksjon, sant? Det er nå ihvertfall det jeg forsøkte å berolige både samboer og meg selv med i går. Samboeren min spurte om det var en "fare" for at jeg kom til å produsere såpass mye melk at jeg må melkes (*ler*) før fødselen, men jeg sa at det mest sannsynlig ikke blir så ille =) For det kommer ikke til å bli sånn, sant? Det er størst sannsynlighet for at det bare vil piple litt sånn innimellom? Jeg er 25+5 i dag og synes det er noe tidlig å begynne som melkeku enda..! Noen som har beroligende ord til meg eller tips til hva jeg bør/ikke bør gjøre?
*En rosa og en blå* Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Hehe, jeg begynte allerede for 2 uker siden, og jeg er kun 20+4 i dag... Så du er ikke alene! ;-D Det bare pipler litt sånn inn i mellom. Jeg putter et sammenlagt dopapir i bh'en om dagene slik at jeg skal slippe å vaske bh'ene så ofte. Noen sier det er bedre med ammeinnlegg, men jeg synes det går greit å bruke dopapir så lenge. Jeg var inn og leste på ekspertsvarene om det var noen tips der, og det jeg kunne lese var bare at vi må ikke massere eller trykke ut noe, for da stimulerer vi bare produksjonen. Bruk bh'er som sitter godt og tett inn til brystet. Om vi har løse bh'er, eller går uten bh, så kan det komme mer.
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Akkurat.. Har massert litt jeg da.. Pga stivhet i brystmusklaturen og sånt. Og i går måtte jeg jo bare klemme ut litt, for det var jo både spennende, skummelt, kult, ekkelt, gøy og fælt på samme tid. Men da får jeg ikke kjøpe større BH på en stund da.. Og samboeren min fåt holde seg unna en periode =P (det blir lett...) Takk for svar =)
Mamma`n til Trym Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Jeg har fått høre at det er bare å klemme ivei for å få satt igang melkeproduksjonen og at det er helt klart når babyen kommer.
*En rosa og en blå* Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Ekspertsvar fra jordmor Siri: "Det er råmelken som kommer ut. Ikke klem eller gni på brystene dine, for da stimulerer du bare produksjonen... Går man uten noe på brystene, så vil heller ikke stoffet klemme mot brystvortene og da begynner man lettere å lekke, for det er en yrliten lukkemuskel som sitter ytters på brystvorten og når ingen ting klemmer mot denne, så kan den åpne seg. Riktig lykke til videre!"
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Jeg ogsåå begynte å lekke når jeg var rundt uke 19... Er nå i uke 26, og jeg kan ikke gå uten ammeinnelgg. Det bokstavelig talt siler ut.. DET synes jg e tidlig..... Buhu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå