en deilig gutt:) Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Hei! Var på Ultralyd i går og det var helt fantastisk! Jordmora sa at morkaka ligger foran på magen og at det kunne være årsaken til at jeg kjenner så lite. Flere som har det slik? Går det an å merke morkaka, jeg har lenge følt at det er noe som ligger der hun sa morkaka ligger...
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Hei Jeg har det også sånn.Uke 30+5 og på besøk på 2. trimester. Det tok ganske lang tid før jeg kjente noe. Tror det var uke 20 ca. Og fortsatt kjenner jeg det best i "kanten" av magen. Har ikke kjent noe til morkaka, men hvem vet. Kan godt hende du gjøre det.
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Min livmor ligger også fremme, men jeg har kjent liv sien uke 15, og har kjent liv på daglig basis i 2 uker idag. Nå er jeg 20+4. Har kjent mest på "kanten" av magen, men også under navlen. Kjenner det utenpå magen nå. Tror det er veldig individuelt=)
Løvetassen Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Jeg har også morkake som ligger fremme. Jeg er 21+3 i dag , og kjente faktisk ikke ordentelig liv før i går...og tilogmed det var ganske så svakt.
stratosen_er mamma_ Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 jeg var hos jm i dag og hun sa at morkaka mi også ligger fremme men over barnet...har kjent små bobler o.l som jeg tror er barnet og det ganske lenge, men har ikke kjent så mye nå i det siste, men det er jo muligens pga morkaka har voks seg så stor... jeg er 17+5 i dag.... fikk høre hjertelyd og i dag...så utrolig deilig... har en tendens til å bli litt småbekymra fordi jeg har mista to ganger før, en SA og MA...(uke 6 og 13)...men alt ser supert ut nå
Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Ja, jeg fikk også vite av jordmor og lege at morkaken min ligger på fremre vegg, altså fremme på magen. Den skulle være "støtdempende" når det kommer til spark og følelse av liv. Så hun mente at det kunne ta flere uker før jeg kjente tegn til liv. Vel, nå tror jeg at jeg er 19 + 4 (vært så mye surr med dette), og tror jeg kanskje har kjent svakt med bobler til tider.. men så svakt at jeg det ikke er vanskelig å ta feil av om det er liv eller kun luft i magen. Men alt er vel med barnet da:D
en deilig gutt:) Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2008 Tusen takk for alle svar! Alltid kjekt å høre når andre opplever det samme som seg selv... Lykke til alle sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå