meg og jentene Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Halvannet åringen våknet mellom fem og halv seks i morges. Jeg nekter uansett å stå opp på den tiden, men i dag følte jeg meg i tillegg dårlig og bestemte meg for å bli hjemme fra jobb. Ville ikke la henne gråte til hun sovnet igjen, så tok henne inn i senga mi. Der lå hun og pratet og tullet (jeg svarte ikke) i en time eller to (så ikke på klokka, men det føltes leeeenge) før hun sovnet igjen. Hun har hatt flere sånne runder i det siste, at hun har våknet midt på natta også og vært helt våken lenge før hun sover videre. Lurer på om hun sover for mye på dagtid (2-3 timer). Sover fortsatt. Jeg kan ringe til barnehagen og si hun kommer litt senere. Men det jeg lurer på er om jeg bør vekke henne nå, og håpe dagen blir normal, eller om jeg skal la henne sove til hun våkner og satse på at hun ikke kommer til å sove i bhgen, eller bare sove litt, så hun blir trøtt til ikveld.
Fru-mamma Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Hvor gammel er hun. Har en på snart 2 år som vi har kortet ned på dagsoving nettopp pga han våknet tidlig på morgenen... og noen ganger også på natten med problemer å sovne igjen. Han sover nå bare 1 time på dagen med stor suksess=)
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Tror hun sover for mye på dagen ja! Sånn var velsa vår for ei stund siden også. Hun er 16mnd. Hun også sov 2-3timer på dagen. Så kuttet vi ned den blunden til maks 1time. (noen ganger 1,5) og dessuten legger vi henne en halv time før på kvelden nå enn vi gjorde da, for da slippper hun å bli helt utslitt og overtrøtt før hun skal legge seg. Jeg trodde ikke hun var så overtrøtt men det er utrolig hva en halvtime har å si. =) Prøvd det et par dager og se:) hmm..ang soving nå så ville jeg vel vekket henne etterhvert og sagt til de i barnehagen at hun bare får lov å sove 1time eller halvannen.. så kan du evt legge henne litt tidligere i kveld hvis hun er trøtt og sur.. Masse lykke til.
meg og jentene Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2008 Hun er nøyaktig ett og et halvt år. Takk for tips, skal prøve å kutte ned dagsoving. I dag blir sikkert litt tullete uansett, siden hun sover fortsatt, men men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå