Gå til innhold

Kan noen svare på dette...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må en ha vært sykemeldt så så lenge for å kunne få omskolering med lønn?

Får en det en tjener nå som lønn under omskoleringen?

Noe annet en bør vite når en ønsker omskolering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen min omskoleres nå, hun måtte være sykemeldt 1 år, hvis jeg ikke tar helt feil.

Skrevet

Du bør vite at det heter attføring og ikke omskolering. Ut over det aner jeg ikke.

Skrevet

Det kommer ann på grunnen til sjukemelding. Jo tidligere ein ser at du ikkje kan komma tilbake til jobb, jo tidligere kan du komme inn under attføring. Det har også ein del å sei på utbetalinga av pengene. Eg arbeider i IA bedrift, og der har dei første vurdering etter 3 mnd.

Skrevet

Saken er den at jeg sliter kraftig med høyt blodtrykk i min nåværende jobb. Pga mye stress og høyt tempo (Jeg blir blodtrykksregulert med medikamenter, men når jeg er på jobb, blir det ekstremt høyt).

Jeg har slitt med dette i flere år, men har ikke sykemeldt meg av den grunn. Men nå er det skikkelig gale, og jeg bør omskolere meg. Jeg er høyt utdannet, og ønsker å jobbe med noe annet som krever høgskoleutdanning.

Jeg ser liten vits i å gå sykemeldt i ett helt år, når jeg og legen vet at det bare utsetter alt. Og så vil jo ett års sykemelding koste samfunnet enda mer enn nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...