Gå til innhold

med fare for å virke uvitende!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen fortelle meg hvordan man kan vite at magen har sunket, og hvordan man kan vite at hodet er festet eller ikke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lege/jordmor finner ut om hodet er festet, tror ikke man finner ut av det selv...

Er litt vanskelig å se når magen synker, dessuten synker den ikke på alle..

Jeg merket det ved at jeg ikke ser strekkmerkene under navelen like godt som før, hehe..

Også at jeg ikke får de harde sparkene i ribbeina lengere..

Skrevet

Det var min samboer som sa at han syntes magen min hadde sunket, jeg så det ikke selv. Lege/jordmor kjenner etter om hodet er festet. Ligger babyen med hodet ned, prøver de å bevege på det.

Skrevet

Du kjenner at magen har sunket ved at du plutselig kan puste lettere, og at du gjerne får litt mer press i bekkenet. Barnet synker mer ned i bekkenet og tar mer plass nedover enn oppover, derfor letter presset på lungene, men øker i bekkenet. Hodet er det ikke alltid lett å vite om er festet eller ikke, men jordmor/lege kan kjenne dette. Hvis babyen ligger med hodet ned, kjenner de med tommel- og pekefinger på hver side av hodet helt nederst oppå magen din, og rugger forsiktig frem og tilbake. Da kan de kjenne om det er "løst" eller om det har glidd godt ned i bekkenet og har festet seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...