♥gullegull08♥ Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Er så vanskelig dette her med å vite når det hele starter.. selv om de fleste sier "du bare vet det" så lurer jeg likevel på hva jeg skal kjenne.. Har hatt mye kynnere i hele svangerskapet, som gradevis ble sterker og mer "regelmessige" etterhvert med murring i ryggen, så fikk tilslutt "forbud" mot å ha sex og vaske huset o.l for å komme over til uke 37. Er nå straks i uke 38 og har begynt på igjen med normale sysler og i går fikk jeg vondt i ryggen og fikk hyppige småvonde kynnere. Har nå ligget våken mesteparten av natten med vondt i korsryggen og sterke kynnere men ingenting regelmessig(alt fra to til seks sju kynnere i timen)...stikker litt oppider i tillegg.. Har ikke vondt vondt, bare endel ubehag...så hva er vondt? Er det kun den berømte modningen, eller muligens noe på gang? Noen med litt erfaring på området? Kan ringe men blir jo bare til å vente til det ordentlig er i gang uansett...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Det er ikke lett å vite hva som er vondt, eller hvor vondt det skal gjøre. Med min første våknet jeg på natta av at det kjentes ut som mageknip/at jeg måtte på do. Det gjorde jeg et par ganger, uten at jeg tenkte at det var veer, for det var jo ikke så vondt. Men på morgnen tok det seg veldig opp, og da var det ikke vanskelig å skjønne hva som skjedde. Når du merker at det er regelmessig og at det øker i intensitet, da er det nok noe på gang! Jeg er straks i uke 39, og har mye kynnere. Jeg synes ikke de er vonde, mer ubehagelig. Har også litt "mensvondt" og til tider stikkinger. Mensvondt og stikkinger er nok modning.
Dizzie_mortil3 Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Med min første hadde vannet gått noen timer før riene begynte, men det var jo egentlig ingen tvil om at det var rier da de først startet. Det begynte som mensmurring som tok seg opp i styrke gradvis og ble regelmessig etterhvert. Nå er jeg uke 36 og har mye kynnere denne gangen også, og av og til mensmurring, men ikke slik som riene opplevdes. Nå skal det sies at jeg har hatt en spontanabort mellom disse svangerskapene, og hadde da blødning med økende smerter, men det tok sin tid før jeg skjønte at det var rier/abortsmerter da, kanskje jeg benektet det. Men etter som jeg husker, var det mer kontinuerlige smerter da, ikke takvise.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Ja, man merker som regel etter en stund at smertene øker. Hvertfall sånn jeg skjønner at noe er på gang. Hos noen øker riene og smertene fort, og hos andre, som meg, over noen timer. Men du VIL nok skjønne det du og, dersom det virkelig er rier du får, selv om det er vanskelig å tro nå. Kynnere er ikke særlig smertefulle da. Mens rier kjennes som svak, økende til sterk menssmerte i begynnelsen, og magen blir hard!! Like hard som ved kynnere, og det varer lenger. Eterhvert blir smerten bare større og større. :SS Helt til... Ja, det uunngåelige, fødselen, hehe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå