Sunnybeach4gull :) Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 heisann! Jeg har bestandig vært plaget med urinveisinfeksjoner og vanligvis har jeg bare tadd noen tabletter med Furadantin eller Hiprex og alt har ordnet seg. Men nå som jeg er gravid kan jeg ikke ta disse forebyggende tablettene mere, og det er slitsomt å få uvien bort :-/ den er heldigvis ikke så kraftig, men ille nok til at jeg plages. Jeg drikker 4-5 liter vann/appelsinjuice per dag nå for å få skyllet ut, tar flere gram c-vitamin og sitter med brusflaske med varmtvann enten over urinrøret/ under føttene og tar varme fotbad, og alt virker bra når jeg legger meg på kvelden, men når jeg står opp kjenner jeg at alt ikke er helt bra likevell :-( Det er ikke klamydia eller noe annet :-) Er det noen som har noen gode råd til meg? :-))) Jeg skal på legetime om noen uker å tenkte høre om de har noen antibiotika jeg kan ha hjemme slik som nå, bare at den ikke skader spiren. Regner med at jeg kommer til å bli mer plaget med uvi enn noen gang når blæremusklene blir slappere og jeg ikke får tømt blæren helt :-( Er og redd for at disse lette uvien skal gi sammentrekninger i livmoren og skal framkalle sa. Noen som vet? Tusen takk for alle svar :-)
Hepsi Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Du får kjøpt Tranebær med C-vitamin på apoteket, rosa eske. Den bruker jeg, fått beskjed at det er ok når man er gravid. Eller så fikk jeg Furadantin av legen før jul selv om jeg var gravid, han sa at det var helt greit. Det endte i xu, men det skulle ikke han noe med saken å gjøre akkurat. Skjønner hvor grusomt du har det!! Men tranebær hjelper absolutt for meg. Tar en hver dag som forebyggende, 2-3 hver dag ved plager. Lykke til!!!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2008 tusen takk for svar :-) Jeg har aldri prøvd tranebær pga at legen min sa at tranebær og c-vitamin har akkurat samme effekt, nemlig å gjøre urinen sur, men nå skal jeg sannelig kjøpe meg en pakke og prøve :-) For slik som dette går det ikke ann å ha det :-/ Fikk du Furadantin selv om du var gravid Hepsi?? Står jo i pakningsvedlegget at det ikke skal tas av gravide eller barn under 1 mnd? hmm... Kanskje jeg må ringe legen å høre om det er greit å ta furadantin når jeg kjenner uvien eller blærekatarren komme? hadde lettet mange av mine plager :-)) Lykke til så mye du også :-) Kan legge til at jeg også har hatt en xu, var noe av det mest smertefulle jeg har hatt i hele mitt liv. Men "heldivis" døde fosteret i uke 9 slik at egglederen ikke sprakk. Men jeg føler virkelig med deg som også har måtte oppleve noe så fælt.
lillebolla Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Det er ganske vanlig å få resept på Selexid tbl.(en type penicillin) ved UVI, og disse kan trygt taes av gravide, men skal ikke brukes lenger enn 2 uker.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2008 Jeg har fått selexid flere ganger før ved tidligere uvier og den har virkelig ikke funket det grann :-( I tillegg ble jeg både kvalm og uggen av de. Tror de virker på en bestemt type bakterier, ikke de fleste som Furadantin. Men montro om man kan ta amoxilin? Den brukte jeg ved både uvi og nyrebekkenbetennelse og gav null bivirkninger annet enn at jeg ble frisk :-)) Gleder meg til legetime så jeg kan få spurt om alt dette ;-) Noen som forrestn har andre kjerringråd mot uvi? Jeg har hørt at å sitte overskrevs over en bøtte med kokvarmt vann tilsatt kamomillete skal virke bakteriedrepende langt oppi urinrøret ? Noen som har prøvd noe slikt?
bomsa Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Jeg brukte før en medisin med ca 98% laktose i...husker ikke hva den heter....Nei klamydia er det ikke, jeg spurte min lege og han sa at det kjentes ikke i det hele tatt før det slo ut i infeksjon og da var det så vondt at man måtte på sykehus..:-D så det kan deffenitivt ikke forveksles med uvi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå