Ravna Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Dette er en utrolig god og litt annerledes kake. Veldig frisk, dessuten får den en lekker farge! Bunn: 200 g digestivkjeks, knust 75 g smør 50 g sukker Knus kjeks, bland inn smør og sukker. Smør en 26 cm kakeform med smør, og dekk bunn og sider med matpapir. Press kjeksmassen ned i bunnen, og stek i 10 min ved 200 grader. Sett til avkjøling. Fyll: 400 g frosne bringebær 3 ss va 2 ss gelatinpulver 5 ss vann 3 dl kremfløte 4 eggehviter 100 g sukker 1/2 ts sitronsaft Kok opp bringebærene og 3 ss vann. Kjør bærene i blenderen i 30 sekunder, og sil gjennom en melsikt, slik at frøene blir liggende igjen. Bløt gelatinen i 5 ss vann, og smelt i vannbad. Pisk krem av kremfløten, og bland med bringebærene (kast frøene). Bland i gelatinen under omrøring. Pisk eggehviter og 50 g sukker stivt. Bland så inn sitronsaften og resten av sukkeret. Pisk til blandingen er tykk og blank. Vend eggehvitene inn i bringebærblandingen. Hell fromasjen over kjeksbunnen (viktig at bunnen og formen er helt kald), og la stå i kjøleskap i ca to timer. Løsne ringen på formen, og dander kaken på et fat. Pynt med kremtopper, og friske bringebær (hvis du har det for hånden).
Mariamin Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Dette så helt nyyydelig ut. Denne skal jeg prøve meg på!!!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 jeg pleier å bake den med en annen bunn smelter sjokolade som jeg blander med cornflakes, rører det sammen og har det i forma. heller resten over. Knall godt!
Ravna Skrevet 16. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2008 Det hørtes nydelig ut! Det skal jeg prøve neste gang!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Denne hørtes god ut! Hvor mye sjokolade bruker du anonym? Og avkjøler du bunnen i kjøleskapet før du har på resten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå