Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Tre steg til å bli en kristen: 1.Erkjenn at du ikke er perfekt og trenger hjelp til å bli bra nok for Gud. Rom 3:23: alle har syndet og står uten ære for Gud. 2.Bekjenn at du er en synder som trenger Jesus. Rom 6:23 For syndens lønn er døden, men Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus, vår Herre. 3.Takk Gud for at du nå er hans barn. Rom 10:9 For dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud oppreiste ham fra de døde, da skal du bli frelst. Frelsesbønn: "Gud jeg erkjenner at jeg ikke kan klare å leve et perfekt nok liv til å tilfredstille deg, og jeg trenger din hjelp. Jeg erkjenner at jeg er en synder og jeg vet at uten deg, Jesus, er jeg evig fortapt. Jesus, jeg vil ta imot deg nå og ønsker at du skal være sjefen i mitt liv. Takk for at jeg er ditt barn nå, og at jeg er på vei mot himmelen og et evig liv."
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Da slipper jeg å bli frelst da! Jeg er ingen synder! =)
ønskerto Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Er faktisk ikke trist! Jeg er kristen og veldig glad for det. Det er en hjelp i tunge stunder som livet mange ganger har. Alle gjør ting de ikke burde. Alle sårer vi noen og sier ting som kanskje ikke er helt sant. Vi baktaler og er negative.... Noen tror at kristentro bare har med straff og dom å gjøre. Selvfølgelig har det det. Gjennom hele livet må vi forholde oss til regler og lover. Bryter vi de blir det en konsekvens. Min straff - åndelig sett - er tatt. Det er jeg glad for derfor trenger jeg ikke hver dag tenke på straff og dom. Jeg vet Jesus elsker meg og vil meg bare godt. Han elsker deg også! Påska handler om det! At han tok din straff. Tenk litt på det i påska da. Kunne jo hende det forandret livet ditt. Ikke til noe kjedelig, men til noe veldig bra. Sier ikke at alt er en dans på roser - det er det ikke. Men jeg kan ha en trygghet og ro tross alle ting som er vanskelig rundt meg.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 "sårer vi noen og sier ting som kanskje ikke er helt sant. Vi baktaler og er negative"....nå var vel ikke dette "verdens verste synder"...og du har kanskje gjort verre ting også enn de du nevner? De som gjør mye verre ting da: f.eks prester som misbruker spedbarn slik at de dør, katolske prester som mishandler unge gutter, terrorister som sprenger tusenvis i lufta og jøder som torturerer og sulter hundrevis av palestinske barn til døde i disse dager...Er det bare for disse og lese et par vers og bekjenne sine synder på dødsleiet og så er det rett opp til paradis? Hilsen en som er generelt nysgjerrig på det meste
ønskerto Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Når det gjelder Guds tilgivelse er Gud rettferdig - samme hva du, jeg eller andre mennesker måtte mene. Gud tilgir all synd. Det er umulig for oss å forstå. Han er mer enn fortvilet over mennesker som rammes av andre menneskers ondskap, men han elsker de. Både den som blir rammet og den som rammer. Du ville vel ikke begynne å hate din egen sønn selv om han hadde myrdet noen el.l.... Han ville fortsatt være sønnen din, du ville fortsatt være glad i han, men du ville være klar i dine meninger om det han hadde gjort. Alle har samme utgangspunkt ovenfor Gud. Hva du og jeg har gjort er uvesentlig. Det vesentlige er hva vi tro - hvem vi tror på. Da jeg skrev innlegget tenkte jeg på hvordan de fleste av oss er. Det er ikke mange, selv om en er en for mye, som misbruker og mishandler barn eller noe av det andre du nevnte. I bibelen står det at den som bekjenner sin synd og tror på Jesus blir frelst(kristen). Det vil ikke si at hverken Gud, jeg eller andre kristne godtar alt ondskap folk gjør. Men angrer vi, tilgir Gud. Hva vi mennesker klarer er noe helt annet. Og jeg har stor forståelse for de som ikke klarer tilgi noen som har gjort noe ondt mot de. Men jeg kjenner også mennesker som har tilgitt. De har opplevd å bli tilgitt selv og sett at Jesus elsker de og ev. overgriperen. Gud har hjelpt de til å tilgi. Dette er vanskelig å forstå. Dette handler om tro og valg. Forsto du noe av dette?? Det er ikke lett å forstå og heller ikke alltid like lett å forklare. Mye av dette handler om valg og tro. Jeg skjønner godt at det er forvirrende at vi kristne sier Gud er god også virker det som om han gjør så forskjell på folk, men han gjør ikke det. Lurer du på mer kan du jo sende meg en pm. Ha ei god påske!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Klarer du tilgi en som seksuelt mishandler et spedbarn til døde?
ønskerto Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Å gjøre noe slikt er ........ det finnes ikke ord som dekker det. Hvis du spør meg - NEI, jeg klarer det ikke! Men det er ikke snakk om hva jeg klarer. Jeg er ikke Gud, men et vanlig menneske som ville føls avsky for en person som hadde gjort noe slikt. Men Gud klarer å tilgi og han vil tilgi når vi angrer samme hva det er. Han graderer ikke synd. Jeg forstår det ikke med min hjerne, men jeg vet Gud er mye større enn mine tanker og oppfatninger. Han elsker mennesker, men ikke det de gjør. Som jeg skrev kan veldig vonde ting tilgis hvis vi opplever Guds tilgivelse og kjærlighet. Mye har med valg å gjøre, tilgivelse har også med valg å gjøre. Men det er nesten umulig å si om jeg vil kunne klare å tilgi noe slikt hvis noen hadde gjort det mot ev barn eller nære barn. Vet nesten ikke hva jeg skal skrive... Min holdning er i utgangspunktet at jeg vil tilgi. (Det er faktisk slik at det ikke først og fremst går ut over den jeg ikke måttte ønske å tilgi, men hvis jeg ikke tilgir går det utover meg selv å. Jeg vil bli bitter og bitterheten fører aldti til noe positivt. Den jeg ikke vil tilgi kan være død eller langt borte fra meg. Det spiller ingen rolle for den. ) Men selv om min holdning er at jeg vil tilgi kan det være vanskelig for meg å velge å tilgi ting som er langt mindre "alvorlig" enn det du nevner. Tilgivelse er ofte en prosess. Men om jeg kunne klare å tilgi.... Vet ikke.... Uten Gud ville jeg aldri klare det. Men hvis jeg vil vet jeg han vil hjelpe. Det er snakk om min vilje...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Frels de som frelses vil, men la nå oss andre få være i fred!
ønskerto Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 Det er du som er inne her og spør....... Ingen har tvingt deg... God påske! :-)
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 Anonym 15:43 her. Jeg er ikke trådstarter. Burde kanskje skrevet det med God påske til deg også.
ønskerto Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 Forsto det. ;-). Venter du tvillinger du da! Heldiggrisen!! Det har jeg å lyst på. Er snart igang med prøverør. Håper vi får satt inn to egg.. Går det greit? Mange har jo litt ekstra utfordringer når de går med tvillinger.
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 17. mars 2008 #14 Skrevet 17. mars 2008 Ja, vi er så heldige å venter tvillinger Det var visst i utgangspunktet tre, men bare to var sterke nok til å holde seg fast. Vi er takknemlige for dem hver eneste dag, hvert eneste spark og hver eneste lille vondt. Det er fryktelig tungt! Er i uke 27 nå, og folk spør om jeg ikke burde føde snart. Men får håpe de holder seg inne i ti uker til, hvertfall Mye vondt og ukk og akk, men det hører med. Det blir jo glemt til slutt alikevel. sant? Det er uansett en utrolig opplevelse å gå gravid med disse to fionene. Ønsker deg masse lykke til med prøverør! Kanskje du får to du også ? Skal krysse fingrene for deg ( ikke be - tihi.
ønskerto Skrevet 17. mars 2008 #15 Skrevet 17. mars 2008 Kryssa fingre er bra det å, så får jeg stå for bønnen selv. ;-)Så spennende det blir for dere! Men tre i utgangspunktet var jo utrolig! Ikke så ofte det... Lykke til med ukene som er igjen og med fødselen (....eller keisersnittet. Kan jo bli det å) Spennende og utfordrende å skrive med deg. Får meg selv til å tenke. Kan bli litt usakelige diskusjoner på noen forum, men det var ok å skrive med deg. Skulle det være no mer - skriv. Har godt å tenke litt igjennom hva jeg tror på innimellom.
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 17. mars 2008 #16 Skrevet 17. mars 2008 Syntes det blir altfor mye usakeligheter og dumhet her inne på forumet, derfor jeg haket av på anonym her først i tretiden - for jeg vet ikke hvordan type reaksjoner jeg får, om det blir saklige eller ei. Jeg liker å diskutere, jeg har meninger - og religion er noe jeg aldri har forstått meg på. Stiller meg gledelig til diskusjon og samtaler, spennende at du er troende (men kritisk!) - det er noe jeg sjeldent møter. Det er som regel kristne jeg møter som er så opptatte av å igle sin religion over på meg, det er jeg ikke interessert i. Men lærelysten er jeg!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #17 Skrevet 31. mars 2008 Ville du sagt det samme til en muslim, eller er det bare kristne du hetser og hater?
ønskerto Skrevet 31. mars 2008 #18 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har ikke inntrykk av at hun verken hetser eller hater de kristne. Skrev litt med henne og tror bare hun har vært offer får oss kristne. Jeg skriver offer forde vi kristne, inkludert meg selv, til tider kan være for nidkjære i vår tro. Ikke det at vi ikke skal fortelle om Jesus og det vi tror på, jeg forteller gjerne om Han jeg tror på, men det er måten. Å slå tilbake når noen skriver ting vi mener er krasse eller noe vi opplever som hat mot oss har ingen hensikt. Det støter mennesker bort. Vi som kristne skal elske mennesker til Himmelen, ikke fordømme de. Gud skal dømme, jeg skal elske! Sier ikke det er lett, men jeg har det som mål for meg selv.
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 31. mars 2008 #19 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har da ikke hatt noen intensjoner om å hate og hetse? At du har valgt å dra de linjer får være opp til deg. Jeg er nysgjerrig og når man stadig finner det som jeg kaller motsetninger, hvorfor ikke stille spørsmål ved det? Og du anonym, nå gikk det "utover" kristendommen. Men jeg har da flere spørsmål om andre religioner jeg, dersom du har fryktelig lyst til å svare på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå