Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Har to dager til termin og syns babyen har vært litt vel rolig idag og igår. Har kjent ho har beveget seg innimellom men ikke så mye som dagene før. Men trenger man å sjekke så lenge man kjenner den beveger seg med jevne mellomrom? Husker legen min sa at jeg skulle kjenne 4 bevegelser på 20 min en gang i døgnet. Ho hikka istad så da kjente jeg det, men alikevel er jeg bekymra. Har jeg noen grunn til dette? Høres det fornuftig ut å se det an til imorgen formiddag og ringe da hvis jeg fortsatt føler det er mindre bevegelse? Er førstegang og er litt redd for å bli oppfatta som hysterisk også... For når man går å tenker på det hele tiden hvor mye bevegelse man kjenner blir man jo stressa og bekymra... Håper noen kan gi meg noen råd?
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Hei! Jeg er nå 6 dager over termin, og ringte føden selv igår kveld pga dette!!! De sa at så lenge man kjente liv med jevne mellomrom, så var det ikke farlig. Og kjente du ikke noe en periode, skulle du spise noe sukkerholdig som f.eks en sjokoladebit, evt drikke litt brus, sterk saft etc.....legge deg nedpå litt, og kjenne etter. Man kunne også "dytte" litt på magen for å framprovosere litt aktivitet! De sa også at vist man var VELDIG bekymret, så var det bare å ta turen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå