Gå til innhold

Hvorfor er fotball så stort egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fordi det er noe "alle" kan gjøre? Fotball er jo dørgende kjedelig. Kan sitte 2x45 min og se på ingenting (?).

Og hvorfor er det slik at når man går inn på nettaviser og ser på menyen til venstre så står det sport, under der fotball. Vel, klikker man inn på sport så kommer det bare fotball. Hva er da vitsen med den egne linken til fotball?

Hilsen allerede drittlei fotballsesongen før den i det hele tatt har begynt -

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker fotball, og ser ikke vitsen med hockey.

Heldigvis er folk forskjellige.

Skrevet

Joda, det er greit at folk liker fotball. Jeg syns det er dørgende kjedelig, men det er meg. Skjønner bare ikke hvorfor sportssendingene på tv skal være fulle av fotball året rundt, det er jo ikke plass til andre sporter. Annet enn ski på vinteren da. De resterende får nøye seg med 10 kanskje 15 sek. om de er heldige. :/

Skrevet

Hehe, du er virkelig i det dype hjørnet i dag, antakelig har du mange med deg om du inviterer til en liten think tank om emnet, og av dem vil 80% være kvinner. Men selv om fotball interesserer meg midt i hekken, så holder jeg jo med Laget... og selv om jeg aldri har spilt så kan jeg sjargongen (fatter, brutter og alle kompisene).. og så er det en av de tingene folk kan gjøre sammen uten å kunne hverandres språk, og det gjør at jeg har blitt mye mildere stemt mot fotball. Nye elever i klassen til ungen, ei fra Portugal, en gutt fra Somalia - og så spiller de fotball, så de er med de andre fra første friminutt. Fotball mer enn noe utlikner alle forskjeller, krever lite eller ingenting (barbeint, ball av filler, to tomflasker for mål) og er umiddelbart forståelig om du ikke skal begynne med offsideregler (som jeg faktisk kan, siden jeg er miljøskadd).

Skrevet

det har vel med at flesteparten er interessert i fotball, og det er det som selger best.

Skrevet

Svar fra the man: Fordi det er så uforutsigbart

eeeeehhh... javel

Jeg er også ganske uforutsigbar...

Skrevet

Mulig, men kunne ikke andre sporter vært like store om de hadde fått like mye publisitet?

Skrevet

Vel, det er en litt sånn "kosmos i en vanndråpe"-greie som jeg ikke kan være med på.

Skrevet

Der har du rett sug lut. Jeg følger jo også med på fotball. I ca. like stor grad som deg tenker jeg. Får med meg hvem som er øverst og hvem som står i fare for å rykke ned. Det er jo i grunnen vanskelig å unngå, i og med at det er overalt, hele tiden.

Nicket forteller vel hvilken sport som er mitt hjerte nær, men jeg mener ikke at det burde vært bare NHL og Get-ligaen i sporten for det.

Som et lite eksempel så er det sluttspill i basket nå, hvor mange vet hvem som spiller i finalerundene? Ikke så veldig mange tenker jeg....

Skrevet

Det finnes da andre ting som er mer uforutsigbart enn fotball? Som i tillegg er mer spennende og fartsfyllt :)

Skrevet

Æhhh - nei. Hockey har jeg ikke noe forhold til heller, er fra bandy-land. Men jeg har stort sett greie på hvor Det Laget Man Holder Med Hjemme ligger på tabellen, selv om jeg ikke har sett en kamp på tjue år, tror jeg, og ikke savner det heller. Er sjeleglad ungene ikke driver med fotball, men hadde de gjort det så hadde jeg vært supermammasupporter så god som noen, selvsagt.

Skrevet

For øvrig er jeg i det dype hjørnet i dag ja. Så sporten på Tv2, og hva viser de? Jo faktisk hockey, et lite innslag om dagens kamper, og masse piss om at Shampo og Myrvold kan ha vært dopet siden de bare tok det de fikk av legene.

Så er det TvNorge sin tur til å vise sport, null hockey men at en fotballspiller har brukket benet, kjempeinteressant!

Skrevet

Hvis du klarer å finne en til sport som samler tusenvis rundt omkring på stadionene i Norge hver gang det er kamp, så tror jeg nok du skal klare å få den sporten opp og fram.

Skrevet

Joda det blir vel jeg og, om de velger fotball. Selv om jeg håper de velger noe mer utfordrene.

Skrevet

Ishockey er faktisk den nest største publikumsidretten i Norge, etter fotball. Utifra dekningen å dømme ser det virkelig ikke sånn ut.

Skrevet

Ikke trekk meg opp her - sportsdekninga er forjævla idiotisk, det kan være vm med norske vinnere i én idrett, men de sender fra treningsfeltet til Hødd og fokuserer på at en eller annen har forstua pikken, bare åtte måneder før seriestart, og hvordan skal dette gå?

Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv! :)

Skrevet

Mindre idretter sliter som gale med sponsorer av den samme grunn, de får jo ikke sendetid eller mediedekning uten å pule kringkastingssjefen og hele staben hans og love at de skal betale sjøl. ARG!

Skrevet

Det er sant, og de store sponsorene går til våre naboland for å sponse idretter vi har her i Norge også, siden mediedekningen er større der. :/

Skrevet

Nettopp. Null likeverd, ergo mange steder umulig å gi en del tilbud til unger som ikke spiller ball men gjerne ville drevet med taekwondo eller bueskyting eller tilsvarende obskure ting.

Skrevet

Der jeg har vokst opp har de omtrent ikke hørt om andre ting enn fotball og håndball. Det er skremmende! Håndball blir satset stort på, men vinteridretter er inteteksisterende.

Skrevet

Hjemme spilte man fotball og gikk langrenn, friidrett var en mulighet men (så gammal er jeg, faktisk) det var ikke jentelag i fotball, for eksempel...

Skrevet

Var ikke jentelag i fotball for oss heller, men i ordna sjøl.

Skrevet

Det var det ikke hos oss heller, før det var like mange jenter som gutter på samme laget, da fikk de plutselig ikke lov til å spille mot andre lag. Siden de andre var rene guttelag, med unntak av en eller to jenter. Kjempegøy for jentene med bare treninger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...