Emblaa Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Vi har en liten gutt på fem måneder som er melkeallergiker. Vet at det finnes en ny type Nutramigen som kan brukes fra seks måneder. Er denne veldig forskjellig fra den som brukes fra nyfødt? Hva er i så tilfelle forskjellen ernæringsmessig og smaksmessig? Må han vennes til den nye? Har det gått greit for dere? Han liker veldig godt nyfødtutgaven og vi bruker den også i fruktmos, grøt og middagsmaten hans. Glemte å spørre barnelegen, og er litt "grønn"! :-)
OsloMor Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Den fra 6 mnd er jo tilsatt LGG-bakterien, er det dét som er forskjellen tro? Ellers er det jo lurest å følge aldersdireksjonene med tanke på hvor mye kalsium o.l. de skal ha. Ganske sikker på at de smaker likt (like vondt,he-he). (Jeg fullammet så lenge at jeg aldri har brukt noe annet enn trinn 2, men før så var det fra 4 mnd vet jeg og så ble det forandret til fra 6 mnd.)
Emblaa Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2008 Du hjelper meg stadig vekk, du Oslomor! Fullamme skulle jeg gjerne også gjort, men her er alt prøvd uten at det blei mer melk av den grunn, han får de skvettene som er, og elsker puppen - heldigvis. Men han legger så dårlig på seg, har gjort det hele tida, så gruer meg litt for å bytte Nutramigen dersom smaken er ulik og han ikke liker den nye da... LGG er sikkert lurt å få i seg, ja, det samme er mer kalsium.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå