Graciegirl Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Inspirert av noen andre diskusjoner her inne lurer jeg på hva dere jobber med og/eller er flinke til! Greit å vite at man kan rope på en moden mamma om man står fast med noe! Alltid greit med ulike synspunkter/innspill. Selv jobber jeg i staten, innenfor høyere utdanning (administrasjon). Vet en del om studier i utlandet. I tillegg kan jeg litt om dyr, språk og noen land/kulturer. Har bodd flere år i utlandet og ulike deler av Norge. Kan også litt om trening/friluftsliv. Lurer ofte på dekorering og kokkelering
Sara Rompompei Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Akkurat nå er det leeenge siden jeg jobbet, så da tror jeg lett at jeg ikke kan noenting... Men før den tid var jeg ganske god på tall og sånn. Jobbet med regnskap.. Tenker nok jeg havner tilbake der i løpet av sommeren/høsten. Akkurat nå er jeg i grunn mest flink til å skrive fort på dataen, spise mye rart jeg absolutt ikke burde, strikke sokker og halser til små søte barn, rote på kjøkkenet, vaske klær, legge meg alt for seint hmmmm. Jo og så har jeg de aller aller beste klemmene tihi....
frøydis m/ 4 Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Jeg jobber også med regnskap, men akkurat nå har jeg permisjon. I heimen er jeg ganske flink til å bake og smake. Boller og kaker er vel favorittene. Og så kan jeg vaske klær, ofte mange maskiner hver dag :-) Strikking får jeg til,- og hekling. Og så er jeg flink til å organisere at familiemedlemmene kommer dit de skal når de skal!
Karomamma Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Moro å lese!! Jeg tror det er viktig å skryte av seg selv, det er noe vi jenter alltid kan bli litt bedre til! Jeg er ganske god til det... Men akkurat nå holder Karopappa på å skravle hull i hodet på meg, så jeg får skryte videre i morra ettermiddag God natt, jenter!!
iznogood Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Jeg jobber med IT drift - og er veldig flink på å drifte saker & ting som ikke har med windoz å gjøre. (windoz kan jeg ittno' om) Jeg liker å skrive mine egne programmer som kan gjøre akkurat den funksjonen eller forbedringen jeg så for meg. Hjemme er jeg best på å sette opp nettverk over hele huset og putte linux på barnas pc'er. Og styre med mailservere, gameservere og alle slags servere som en husholdning (i min verden) trenger. Eller lave en webportal når det kanskje mangler en. Ellers har jeg en lei tendens til å bygge om folk sine hus og leiligheter. Bærevegger er ingen hindring :-) Folk får etter sigende betydelig angst når jeg fastslår at 'Det er jo bare å....' Så kan jeg litt om dyr, andre folk sine kulturer og religioner, språk og økonomi (det siste liker jeg veldig godt) Jeg er rimelig flink med en god, gammeldags bilmotor. Jeg har et formidabelt forbedringspotensiale innen huslighet, hagelighet, matlaging og sånne saker som alle andre (synes det ofte som) har helt på stell. :-)
tebekaa Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Kanskje vi kan bli bestevenner iznogood? Skulle gjerne hatt en sånn som deg i nærheten, for her er vi skyldig teknisk kunnskap! Har altfor mye teknisk utstyr her i huset. Som sikkert funker kjempefint. Egentlig. PC'er som helt sikkert er raskere og tøffere enn det de gir seg ut for. Og router som sikkert egentlig virker, selv med Canal Digital som bredbåndsleverandør eller hva det nå er de er. Da kan jo jeg bake og lage mat og deilig dessert mens du fikser linux og rydder i spam og virus og nettverk og pc-skitt og lort. Og sånn. For jeg er ganske flink på kjøkkenet. Og så er jeg flink til å være oppe om natta, egner meg sikkert godt som nattevakt, for soving er best på morraskvisten...
dritgrei hei hei! Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Jeg jobber i heimen i for tida, og her er jeg flink til å opprettholde ryddesystemet vårt, også er jeg flink til å skrive sånn dib-ting. Men sånn ellers, tja jeg er ganske god til å si fine ting til folk, også er ganske flink til å lage god mat, også er jeg flink til å være voksenleder for mange mange mange konfirmanter. Jeg er flin til å dirigere kor, og få saueaktige ungdommer til å synge fryktelig bra etterhvert. Også er jeg ganske god til å skrive festsanger :-)))
Mariamin Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 God morgen damer. Jeg jobber til vanlig som sykepleier ved et av landets største sykehus. Er nå hjemme i permisjon, men får daglige oppdateringer fra jobben via TV3 Bra å se at de klarer seg utmerket uten meg.... Ellers er jeg god på å administrere heimen.. Setter som regel alle i sving når det røyner på med hybelkaniner og klesvask ( min kjære vaskedame har sluttet..snufs ) Ellers føler jeg meg rimelig kompetent på god mat ( les: kosemat, ikke hverdagsmat...)
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 Veldig bra tråd, det er såååå deilig å få skryte litt, særlig siden mye av det jeg gjør for tida er fullstendig usynlig, bortsett fra når det ikke er gjort. Jeg er lærer, særlig god på religion I mitt tidligere liv reiste jeg en del Jeg er selverklært ekspert på hage, oppussing, matlaging og strikking. Jeg har fem barn og mann som jobber mye, så jeg er ganske god på multitasking
Maud Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 Jeg er nokså kompetent på kjøkkenet, trives best med å lage festmat, men behersker hverdagsmaten også. Kan strikke og sy. God på å holde flere baller i lufta samtidig og sørge for at alle sammen lander til slutt. Er ganske god i fotball også faktisk. På jobben er jeg vel nokså flink til å lede folk gjennom kriser og utfordringer og jeg kan mye om barns utvikling. Morsomt og litt uvant å skulle skryte av seg selv :-D Godt initiativ!
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #11 Skrevet 14. mars 2008 Hmmm.. Det er så lenge siden jeg har drevet med noe av det jeg er utdannet til at jeg vet sannelig ikke,, Jeg er lærer og helsesekretær. Nice kombinasjon... Jeg er god på helse og medisin. Spesielt hvis det gjelder allergi og matintoleranse, samt sykdommer i mage- tarm Skulle bare mangle med erfaringen jeg har fått... Jeg er en racer på å huske medisinske uttrykk og navn på medisiner og hvordan de virker.. haha.. Sær interesse. Jeg er flink til å veilede foreldre med barn som har spisevansker. Jeg har mye kunnskap på dette området, som jeg gjerne skulle brukt for å hjelpe andre foreldre i samme eller lignende situasjon som oss. Jeg er god til å få folk til å le.. Jeg er egentlig ganske flink i hagen... Jeg lurer mye på ting, men kommer ikke konkret på noe her og nå. Skulle ønske at jeg var flinkere til å lage sprek mat. Jeg er så utbrent på matfronten at jeg burde ha hatt et kurs i hvordan lage god, men enkel mat.
Plutseliten :) Skrevet 14. mars 2008 #12 Skrevet 14. mars 2008 Vi jenter er altfor lite flinke til å skryte av oss selv,så bra initiativ til tråd Jeg er hjelpepleier med vidr.utd.i psykiatri og jobber i hjemmesykepleien.Men har også lang jobberfaring innen epilepsi og kreftsykepleie. Så jeg er flink til å stelle,pleie og lytte. Jeg er en skikkelig organisator,og stortrives med å planlegge alt fra ferieturer,hverdagen og til store selskaper. Jeg er flink til å kose meg, og flink til å ta vare på vennskap. Mener selv jeg er en god mamma,og er stolt over å ha oppdratt datteren min på 16 år helt alene og at det har godt så bra Har alltid likt språk,og kulturer interesserer meg. Har stueplantergrønnefingre....her står fortsatt juleblomstene i all sin prakt...så da er jeg vel kanskje ikke så flink til å kaste da Ja se det...var ikke så vanskelig alikavel,dette burde vi si til oss selv hver dag
Karomamma Skrevet 14. mars 2008 #13 Skrevet 14. mars 2008 Jepp, ja til mer skryt!!! Jeg jobber med PR og kommunikasjon i en guttebransje og mange dresskledde viktigper'er. Jeg liker å tro at jeg kan tenke klart, gjøre mange ting samtidig, prioritere riktig og sette ned foten når det er nødvendig (ikke så dumt i heimen heller, he he)... Jeg vet en del om språk, kulturforskjeller, markedsføring, forretningsstrategi, økonomi, IT, ledelse, politikk og offentlig forvaltning. Ellers er jeg flink til å synge og opptre, for jeg har drevet aktivt med musikk i 36 år. Jeg er god til å lage fest og moro og kose meg i øyeblikket. Jeg er flink til å se pragmatisk på livet og få folk rundt meg til å fokusere på praktiske løsninger og positive ting framfor konflikter og vanskeligheter. Også er jeg god på organisering, huskelister og rydding. Jeg er ikke så flink til å ta hensyn til andre, delegere oppgaver, være tålmodig, oppdra barn, være en snill partner, omgås dyr, mekke bil, stelle med planter, stryke, spare penger, gå på ski og mye annet. Ha ha, lista her ble visst ganske lang …
iznogood Skrevet 14. mars 2008 #14 Skrevet 14. mars 2008 Er ikke hver dag noen synes de kanskje vil bli bestevenn - så nå ble jeg glad :-)) Høres ut som en kjempegrei arbeidsfordeling du skisserer - mat og deilige desserter er verd stor innsats på pc/virus/spam/bytte OS fronten. Jeg er også flink å være oppe om natten - men nå er det mest fordi 2 av 3 barn er syke. Når jeg tenker litt over det - er jeg nok ganske flink på å være alenemor også. Er liksom ingen rundt forbi å sammenliken seg med, så da kan jeg jo tro at jeg er flink :-) Skulle gjerne lært av deg hvordan man blir flink på kjøkkenet, og ikke minst kreativ.
♥Snulder Skrevet 14. mars 2008 #15 Skrevet 14. mars 2008 Flink ja..... Det er jeg vel!!! ;=) Jeg er supergod på å være bestemt og prinsippfast sykepleier i et av landets mest belastede fengsler. Jeg er god til å ta i mot drittkjeft og stå rakrygget med truende innsatte med 21 års dom oppunder nesa.... Er ellers som poteten og gjør de fleste oppgaver som blir lagt foran meg. Jeg er god på teoretisk og praktisk lærdom, og jeg er god på å være diplomatisk! Mannlig fengsel passer meg perfekt pga at jeg ikke er av typen sykepleier som liker å klappe på pasientene... Liker å ha litt space, og takler dårlig at folk tramper meg for tett innpå. Jeg er en sterk mamma med ett litt for ømt hjerte. Jeg er en pålitelig og god venninne... Skryt er kult! Forøvrig så er jeg litt for lik Karomamma på "ikke-så-flink-til" lista;=)
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #16 Skrevet 14. mars 2008 Jobber i øyeblikket med finansering og relasjonsbygging, og er ganske flink innen økonomi, og eiendomsbransjen. Føler jeg er flink med mennesker og skaper nokså lett tillit. Ellers har jeg veldig lyst å studere psykologi el.organsiasjonspsykologi, en drøm som en gang skal bli virkelig! Er ellers veldig flink ....hmm...må tenke litt....er egentlig ikke så flink "på fritiden" - ganske lat egentlig ;-) men må bli flinkere til å bli flink på et eller annet..
Karomamma Skrevet 14. mars 2008 #17 Skrevet 14. mars 2008 Vet dere hva? Jeg synes det er SÅ utrolig fint å lese når vi snakker godt om oss selv!! Tenk så flinke vi er og på så mange forskjellige områder!! Snakk om girl power
Graciegirl Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #18 Skrevet 15. mars 2008 Så gøy å lese dette! Det er viktig at vi fokuserer på hva vi LIKER og hva vi KAN. Ofte blir det mye fokus på det vi ikke har tid til, klarer etc! Dytter litt så andre får skrevet seg på
Reveenka Skrevet 15. mars 2008 #19 Skrevet 15. mars 2008 Jeg har måttet la denne modne seg litt før jeg svarte, for først syntes jeg egentlig ikke at jeg hadde så mye å sette på lista - men nå har jeg tenkt på saken og synes at det er et par ting likevel. Jeg er god på flere baller i luften på en gang, til å la hver og en av revungene få alenetid med meg og er flink til å engasjere meg og ta verv på skole/bhg og fritidsaktiviteter. Jeg er flink i jobben min som intensivsykepleier, jeg har et godt klinisk blikk og beholder roen i kompliserte/stressede/akuttsituasjoner og kan improvisere når det trengs. Jeg kan si fra når det behøves, og er ikke redd for overlegen heller.... c",) Og så er jeg flink til å male, tapetsere og pusse opp og til å legge mange planer(selvom ikke alle blir satt ut i livet,er det viktig med planer og drømmer!). Jeg er flink med hunder, friluftsliv, flink på ski, til å svømme og er ellers ganske sporty. Og jeg er flink til å kose meg - både med familien og også alene, og er ikke plaget av støv på hjernen(det siste kan man jo se på både som en positiv ting eller en negativ - jeg velger å fokusere på det som positivt c",)). Både jeg og revegubben er gjestfrie, og synes gjester er supert - alle ønskes velkommen inn og får servering dersom de dukker opp i spisetid/kaffetid
Reveenka Skrevet 15. mars 2008 #20 Skrevet 15. mars 2008 Ops, nå holdt jeg på å glemme at jeg er kjempegod på å fyre opp bål, enten det er inne i peisen, eller ute! Og til å spise masse sjokolade.....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. mars 2008 #21 Skrevet 15. mars 2008 Jeg jobber med det skrevne ord og elsker å skrive. Redaksjonen jeg jobber i driver innen fagområdet som har med energi, klima, miljø og vann å gjøre. Har fått mange tilbakemeldinger på at jeg er et naturtalent når det kommer til skrivingen, og har alltid vært glad i å skrive. Treffer mange spennende mennesker som alle har noe å lære meg, samtidig som jeg får være formidler for deres fagområder. Jeg er utdannet innen salg og markedsføring, samt utdannet innkjøper (en av de smarte selgerne som hadde med seg erfaringen fra andre siden av bordet:-) og har jobbet mange år innen salg- og markedsføring før jeg fikk en gylden mulighet til å bruke pennen! Har reist mye både i inn- og utland i jobbsammenheng og lært andre kulturer å kjenne, på godt og vondt. Og kanskje nettopp derfor blitt god på å kjenne en stor takknemlighet for de muligheter jeg har fått i mitt liv. Har gjennomført noe som føles som ca 1 million (;-) kurs innen diverse som kundebehandling, prosjektledelse, mellom menneskelige relasjoner, er godkjent helsekostfaghandler, meditasjonskurs i lange baner, afrodans og mange andre danseformer. Elsker å lage mat og er en typisk kjøkkenperson. Er god på å lage det hyggelig rundt meg og har stadig langbordet fullt av gode venner og familie. Med god mat og drikke har vi spennende diskusjoner og samtaler. Er en person som alltid har hatt et stort hjerte, er en evig optimist og tenker mer positivt enn negativt. Kommer fra et åpent hjem hvor alle var velkomne og har tatt med meg det videre. Det er alltid en seng eller et lyttende øre hos meg. Jeg går som regel i meg selv før jeg angriper andre. Prøver å søke svarene inne i meg selv før jeg konkluderer på vegne av andre. Er ganske god på å ikke ha for mye dårlig samvittighet og vet at jeg gjør mitt beste i de fleste situasjoner. Er god på å tilgi andre mennesker istedetfor å bære nag eller være bitter. Elsker å holde på med grønne ting ute og synes spesielt urter er gøy! Har masse humor og bruker det aktivt i alle livets sammenhenger. Er flink til å gi komplimenter og flink til å ta imot av andre. Er også blitt kjempeflink til å ta imot andres hjelp med takknemlighet. Og er flink til å kjenne etter hvor heldig jeg er, tross alt:-) Ellers er jeg elendig på kakebaking, men dritgode boller lager jeg;-) Er en leken mamma som har lykkes med å lære barna mine hva jeg mener er viktige ting. Tilbakemeldingene jeg får fra dem er lønn god som gull:-) Jeg er en god søster, datter og tante! Er gammel speider så jeg er ganske god på båltenning og vedsanking:-) Er faktisk også ganske praktisk anlagt og en rimelig habil danser:-) Sånn i all beskjedenhet;-) Artig tråd!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå