høstbarn:) Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Lillegutt er 14 mnd. Jeg har vært syke hele tiden siden fødselen, pga nettopp fødselen. Hadde også et tungt svangerskap. Min familie bor i annen landsdel. Mine svigerforeldre/familie har ALDRI vært barnevakt. Så skulle svigermora mi faktisk være barnevakt nå på tirsdag, var avtalt for flere uker siden. Mannen min og jeg gledet oss til å kunne stikke til byen en kveld. For første gang på 14 mnd. Så ble mannen min spysyk på mandag, og lillegutt også,- så vi visste det ikke ble noe av frikvelden. Men mannen min ringte ikke og sa det til mora si, tror han ville se hva som skjedde. Og hva skjedde? Ingenting. Tirsdag kom og gikk uten en lyd. På omsdag ringer hun da, og lurer på om hun kan komme på besøk. Javel, hun kom innom. Mannen min spurte hvorfor hun ikke hadde kommet kvelden før. Du skulle ringt og minnet meg på det, sa hun. Husket du det ikke? spurte han Joda, men du burde ringt og avtalt. Jeg liker best å bare stikke innom sa hun, og lo litt. Skjønner dere at jeg nærmest hater henne? Hele magen min vrenger seg nesten når jeg tenker på henne, og hver gang hun stikker innom har jeg mest lyst til å rømme huset.
Polyxena Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Hæ? Hun husket at hun skulle være barnevakt, men kom ikke fordi dere ikke ringte og minnet henne på det? Seriøst?
høstbarn:) Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2008 Helt seriøst. Hun kunne i hvert fall ha lata som om at hun ikke huska det? Men nei da. Mannen min er så oppgitt over henne, og resten av familien sin. Men jeg begynner faktisk å "hate" de. Ikke bra...
Polyxena Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Hun høres jo ikke helt frisk ut. Ville for fremtiden ikke gjort avtaler med henne, ikke om noen ting. Forklar at dere ikke kan stole på henne hvis hun lurer på hvorfor.
høstbarn:) Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2008 Dette er første gangen på 14 mnd hun har sagt ja til å være barnevakt. Tror ikke vi kommer til å spørre henne igjen. Drittkjerring!
Ducchini Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Jeg er bare målløs....rett og slett å ha så lite respekt og empati for andre mennesker....til og med sitt eget kjøtt og blod.... stammer nesten her jeg sitter... Høres nesten ut som en film....
herethereandeverywhere<3 Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Høres litt ut som min svigermor Eldstemann er snart fire og hun har vært barnevakt 2 eller 3 ganger..bor 4 km fra oss! Og hun er helt uinteressert. Jeg har også hatet, men etterhvert gidder du ikke bry deg..........det går over.
Koseklompen Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Prøv å ikke dvele over noe du ikke får gjort noe med.. snakekr av erfaring
snowstorm73 Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 Ikke rart at svigermødre har dårlig rykte... Røm huset da, slike folk trenger man ikke. Hva sa egentlig mannen din? Lar han det går uten kommentar? Min svigermor er en engel, jeg er takknemlig for det.
Gjest gründerjente Skrevet 14. mars 2008 #11 Skrevet 14. mars 2008 Synes det er vanskelig å ha noen mening om dette. Hvor lenge er det siden dere inngikk avtalen da? Det hender jo ganske ofte man må avtale ting nærmere eller bekrefte avtaler når tiden nærmer seg. Er jo ikke uvanlig det. Egentlig ganske vanlig vil jeg tro. Ihvertfall gjør alltid jeg det slik. Om modern skal være barnevakt kan det være jeg spør i god tid i forveien om hun kanskje har mulighet om det skulle være aktuelt da og da. Det blir jo en veldig løs avtale, og så snakker vi nærmere om det når tiden nærmer seg.
Gjest gründerjente Skrevet 14. mars 2008 #12 Skrevet 14. mars 2008 Og du må jo heller ikke glemme at sigermoren din er mammaen til mannen din. Kan jo være de begge synes det er hyggelig hun stikker innom. Er jo ikke bare ditt hus og hjem. Og hvorfor stikker du ikke bare ut når hun kommer, om du føler for det?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. mars 2008 #13 Skrevet 14. mars 2008 At det går an.. Jeg skjønner frustrasjonen din svært godt.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. mars 2008 #14 Skrevet 14. mars 2008 Synd at det finnes slike mennesker.. (som hu altså)
Mamma Mirabell Skrevet 14. mars 2008 #15 Skrevet 14. mars 2008 Da hadde jeg blitt irritert ja og tenker jeg er glad jeg ikke har slike mennesker i livet mitt .)
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 14. mars 2008 #16 Skrevet 14. mars 2008 Guri malla!! at det går ann! hehe den dama har sikkert litt problemer med seg selv?? Jeg regner med at det ikke er bare denne historien som gjør at du hater henne? Min svigermor er stikk motsatt... de bor tre timer unna, og ringer å spør om å få låne mini... Og kommer og henter han og kjører han tilbake dagen etter. Mens min mor som bor 20 min unna er ikke like ivrig, vil ikke ha han over natta, men det er jo ikke noe problem... Syns ikke at svigermora di virker helt god, jeg!
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #17 Skrevet 14. mars 2008 Hadde blitt skuffet, spesielt om jeg var mannen din. Tror ikke svigermødre er verre enn mødre/andre, men noen personer oppfører seg ikke bra. Samtidig skal en heller ikke la desse personene får makt over livet ditt, og det har de om du "hater" eller bruker tid på å mislike personen. Snakker av erfaring. Blir hun er stort problem i deres liv så søk profesjonell hjelp slik at hun ikke blir en negativ faktor i deres lille familie, for storfamilien må en alltid forholde seg til. Om dere har familie som ikke stiller opp, kan dere ikke flytte nærmere din familie?
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 14. mars 2008 #18 Skrevet 14. mars 2008 Høres ikke akkurat ut som noen drømme svigermor nei. Hørtes ikke ut som hun hadde noe lyst til å passe ungen eller for så vidt. Noen folk er bare helt.. merkelige.? Skulle ønske jeg hadde min svigermor enda jeg.. =( Hun er død, men var en fantastisk dame. Helt oppslukt av dattera vår og dille og ordnet så fælt den tida hun fikk med henne.. Dattera vår hadde også ei helt spesiell tone med henne. Så det finnes da ordentlige riktige koselige svigermødre der ute også..
høstbarn:) Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 14. mars 2008 Hei igjen. HI her. Kan utfylle litt: Det er selvfølgelig ikke bare denne episoden som gjør at jeg har henne helt i vrangstrupen, men denne episoden er et "fint" eksempel på hvor mye hun bryr seg. Jeg har vært kraftig i tottene på henne en gang tidligere, begynner vel å bli en 3 år siden. Men hun la meg for elsk da jeg ble gravid, da var jeg plutselig god nok ja! Hun innså vel at det ble meg og sønnen hennes. Da vi giftet oss klarte hun å si i et selskap. mens jeg hørte det, at hun syntes det var dumt at hun måttte reise i bryllup. Hun villle heller sitte i ferieboligen sin hele sommeren. Jeg ble så lei meg da, at jeg bare reiste meg opp og gikk. Klarte heldigvis å komme meg unna selskapet før gråten tok meg:) Det er 6 år siden. Jeg prøver å holde forholdet godt, men det er så utrolig slitsomt.
høstbarn:) Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #20 Skrevet 14. mars 2008 Men herregud det var jo bare en avtale, men det var første gangen på 14 mnd at hun har godtatt å være barnevakt.
-Lane- Skrevet 14. mars 2008 #21 Skrevet 14. mars 2008 Helt ærlig - jeg synes du overreagerer. Det gar da ikke an å hate en person på grunn av dette. Hvis dere vet hvordan hun er så skulle dere ha ringt og mint henne på det, og avtalt tidspunkt feks. Kanskje svigermoren din er usikker på å passe barnet deres. Kanskje ho rett og slett er litt redd deg, eller for å gjøre noe feil slik at du misliker henne enda mere.. Du kan vel ikke tro at du går rundt å hater henne uten at ho merker det?
høstbarn:) Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #22 Skrevet 14. mars 2008 At hun har vært syk? Nei, det er jeg som er syk:) Vi har hatt svært stort behov for avlastning pga at jeg har vært syk etter fødsel. Derfor blir det ekstra sårt.
høstbarn:) Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #23 Skrevet 14. mars 2008 Hvis du leser hva jeg har skrevet litt lengre oppe - det er ikke bare på grunn av dette jeg "hater" henne. Prøv å forestillle deg at du blir helt ødelagt i bekken og under liv etter fødsel. Og ar du etter 14 mnd fortsatt er så dårlig at du ikke klarer å være i jobb. Og at INGEN hjelper deg. Men svigerfamilien bor i nærheten, og har anledning til å hjelpe deg. Tenkt litt på det - hva hadde du følt da?
høstbarn:) Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #24 Skrevet 14. mars 2008 Hun har en svært godt betalt jobb med svært høy anseelse. Hun er leder. Hun er ikke syk, annet enn at hun lever i et ekteskap som ikke fungerer.
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #25 Skrevet 14. mars 2008 Jeg er til en forandring totalt enig med noen som starter et innlegg. ;o) Den svigermoren tenker virkelig bare på seg selv, og jeg hadde tent grundig i bånn selv. Motbydelig og respektløs oppførsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå