Gå til innhold

Hva gjør dere mot kvalme!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lå i hele går og var kvalm, i dag er jeg bedre, men merker kvalmen igjen nå.

Noen tips?

Jeg har ikke kastet opp er bare uggen

Det kjedelige er jo at jeg er kvalm når jeg ligger også

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at ingenting hjelper!Hadde det sånn sist...men gikk over i uke 14.Egentlig ikke så lenge når man tenker tilbake.Denne gangen er jeg ikke kvalm i det hele tatt, og savner det litt..merkelig...Glemmer altfor fort...

Skrevet

hm

Jeg var ikke kvalm sist i det hele tatt.

Igår måtte jeg holde sengen

Jeg har egentlig en jobb hvor jeg ikke kan være borte sånn til og fra Har kunder og avtaler osv

Håper det ikke vedvarer

Skrevet

Hmmm.. Prøv å spise litt skikkelig kveldsmat før du går og legger deg, det funker ihvertfall for meg (ikke morgenkvalm, men kasta opp en morgen jeg hadde lagt meg kvelden før litt sulten=)

Skrevet

Takker for svar.

Finnes det egne akkupunktører eller kan de fleste dette med kvalme også?

Vel jeg får prøve å spise litt jevnt i allefall

Maten smaker meg ikke men spise gjør jeg og legger på meg gjør jeg!!!

Skrevet

Det er også noen jordmødre som setter akupunktur i hele svangerskapet. Da får man jo svar på mye annet en lurer på også:)

Bor du i Vestfold kan jeg anbefale "jordmornåla" i Tønsberg.

www.jordmornaala.no

LYKKE TIL:)

Skrevet

Kjøpte meg en ingefær-rot. Man kan koke te av den, eller svelge en bit hel. Det hjelper faktisk. Og eplejuice hjelper også mot kvalmen..

Skrevet

Det går ann å få kjøpt ingefærkapsler, det tar jeg. Vet ikke om det hjelper så mye da, for er småkvalm uansett, men det er iallefall ikke farlig, og jeg syns det er lettere med en kapsel enn å lage te osv.

Ellers MÅ jeg passe meg for lavt blodsukker, raske bevegelser (som å stå opp veldig fort fordi man har forsovet seg, usj), og stress generellt.

Jeg spiser sent om kvelden før jeg legger meg, ellers er jeg kvalm når jeg står opp, og så må jeg enten rydde bort maten med en gang, ellers orker jeg ikke. Æsj det også. Hvis jeg merker at jeg er i ferd med å bli kvalm, og spiser, så tar det rundt en halvtime så er kvalmen borte igjen. Dessverre er matlysten ikke tilstede, så kvalmen hjelper meg å huske mat.

Jeg har ikke vært så kvalm at jeg har kastet opp, heldigvis, men har vært nære på et par ganger.

Skrevet

Vært sengeliggende i 2 uker og hopper over til 2 tri i dag (jippi!). Men er så kvalm og har lavt blodtrykk og synes ingenting hjelper. Gått ned 4-5 kg og kaster opp fl X dg, ååååå blir så deppa og lei. Men da jeg var litt kvalm hjalp det å spise saltstenger, salt lakris, og å spise regelmessig. Nå funker ingenting, hjelp.........Prøvde akupunktur i forrige svangerskap og det hjalp ikke da. Orker ikke bruke den lille energien jeg har på å komme meg dit hvis det er mislykket igjen. Så ligger her og venter på at det skal gå over *vente vente* (Måtte bare klage litt).

God bedring alle dere kvalme:)

Skrevet

Uffda kattungen, skjønner du må klage litt:)

Jeger bare kvalm jeg, det funker å ligge helt frem til maten blir servert

Jeg er så glad det er påske nå så kan jeg slappe av og håpe at kvalmen er over innen 25. mars.

hjelper ikke at sønnen vår var våken 3 ganger i natt, blir jo ikke noe bra søvn.

Jeg merker at søvn hjelper for på onsdag sov jeg hele dagen og var bra på torsdag, men dårlig igjen på fredag og idag.

Ingefærkapsler kan jeg jo prøve. Så får jeg se etter påske ang akupunktur.

Skrevet

Grapfrukt funka på meg forrige gang. Da kasta jeg endel opp.

Nå er jeg ikke så langt på vei enda - så jeg er ikke kvalm enda, bare litt uggen. Da klarer jeg å holde det borte med iskaldt vann og tørt knekkebrød.

Men at vi er litt kvalme øker vel sannsynligheten for at det er liv der nede i magen? -gjør det ikke det? Noen som vet?

Skrevet

sea-band helper. får kjøpt det på apoteket. det er typ armebånd.

Skrevet

jeg tok postafen, det hjalp virkelig.. det ble en helt annen hverdag:) Fåes kjøpt reseptfritt på apoteket.. det er reisesyketabletter som stimulerer labyrinten i det indre øret.. Lykke til:)

Skrevet

Takk

Jeg har fått slappet av litt nå og det hjelper gitt. Ikke ekstra søvn men et roligere tempo. Det skremmer meg i grunn litt for jeg vil gjerne jobbe.

Så man kan ta postafen, ja det er jo bra og at det hjelper.

Ang kvalme og liv. Jeg har valgt å tro at mye symptomer ikke er noe bedre en få siden jeg gikk gjennom et svangerskap uten noe kvalme ol sist.

på en annen side kan man jo si at kvalmen bekrefter graviditeten, nå som man kun stoler på uteblivende mens og en strek.

Skrevet

Det eneste jeg syntes hjalp, var å spise jevnt og lite. Dessverre var jeg til tider så kvalm at jeg ikke orket spise, og da ble jeg enda kvalmere... Potetgull funket fint for meg. Og drikke masse vann.

Jeg prøvde ingefærkapsler, og det hjalp IKKE. Jeg ble rett og slett grisekvalm etterpå - det var den dagen jeg var aller mest kvalm. Herregud! Jeg tok ikke noe mer ingefær, for å si det sånn.

Kvalmen forsvant over natta da jeg var 8+3, og det er FANTASTISK å få livet sitt tilbake!!!

Skrevet

Jeg klager, syter og til tider piper :-) Samboeren min holder på å bli gal!

Hvis jeg begynner å bli kvalm og ikke spiser med en gang kan jeg bare glemme mat. Men etter å ha spist blir det stort sett bedre. Det er verst om kvelden. Er i uke 9. Frem til for 2 uker siden merket jeg overhodet ingenting. Har akkurat vært på ferie, så på jobb skylder jeg på at jeg må ha fått i meg en bug!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...