Gå til innhold

Spøsmål om mobil og binding osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en ganske dyr mobiltelefon jeg ikke kan fordra. Det er ikke noe galt med den sånn at den kan reklameres på, det er mer jeg som ikke liker den. Synes den er totalt upraktisk, tastene er ekle og i det hele tatt æsj! Den var et bomkjøp.

Poenget er at jeg kjøpte den med binding i 12 mnd (Tele 2), så da er den jo låst til dette abonnementet. So far so good.

MEN: Kan jeg kjøpe en helt ny telefon UTEN abonnement eller operatørlås, og så flytte over simkortet med tele2 abonnementet til denne nye telefonen, og la bomkjøpet ligge i en skuff uten å bli brukt? Jeg vil jo fortsatt betale og bruke abonnementet, bare ikke den møkkatelefonen.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, klart du kan:) Hvis den nye telefonen ikke er bundet til noen operatør så kan du bruke hva slags simkort du vil:)

Skrevet

Det vil jeg ganske bestemt tro! Så lenge du fortsetter med abonnementet, er det nok samme hvilken mobil du bruker:)

Skrevet

Takk, takk..

Er bare så kjedelig hvis jeg bestiller nok en dyr mobil på nettet, for så å finne ut at jeg ikke kan bruke simkortet i denne telefonen:-p

Skrevet

Men da bør du sørge for at den ikke er låst til operatør før du kjøper den.

Skrevet

Men hvis jeg kjøper den uten abonnementsbinding skal den vel ikke være låst til noen operatør vel? Eller er jeg helt på jordet nå?

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Du kan gjøre hva du vil! Det eneste er at du må betale mnd-avgiften til Tele2 på det abonnementet du har nå, men du trenger ikke flytte over simkortet eller noe. Med mindre du vil beholde samme nummer da.

Skrevet

Da skal de ikke være operatørlåst nei :o)

Men bare dobbeltskjekk, eventuelt sende mail der du kjøper den :o)

Skrevet

Altså jeg vil beholde både nummer og abonnement, bare ikke den møkkatelefonen jeg kjøpte sammen med abonnementet.

Altså jeg har kjøpt en telefon med binding og operatørlås (12 mnd), men ønsker å kjøpe en NY telefon uten binding og operatørlås og sette i simkortet med det abonnementet jeg kjøpte med møkkatelefonen og legge den telefonen i en skuff og glemme den..

Hehe, er visst ikke så flink til å forklare meg i dag..

Skrevet

Bin there,done that=P Så det vet jeg du kan gjøre=)

Skrevet

Aaaahh, thaaaanks...

Nå ble jeg lettet.. Jeg holder ikke ut med denne )#¤/#)/¤/()¤!##&¤#!/=#(=¤(# telefonen:-p

Skrevet

MÅ jo bare spørre hvilken mobil du har endt opp med? hihi....

Som er så =(%¤"(?#/%"#?%/#"(?

Skrevet

Ha ha.. Tror den heter Nokia 6500 slide?

Det står ikke en gang på den hva den heter..men mener det var det altså. Æsj æsj..

Skrevet

Godt å vite hva man skal styre unna=)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hehe...skjønte helt hva du mente!:-) Ville bare si at det har ingenting å si hva du gjør med en ny mobil.

Det står nok på batteriet hva slags type mobil det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...