Gå til innhold

Til dere som har opplevd MA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager å komme med denne triste historien her, men er så fortvilet og trenger sårt noen råd.

Jeg er i uke 10, men fikk påvist dødt foster tirsdag denne uken. Var på sykehuset i dag og ble sendt hjem med en pillekur som skulle drive ut det som er der. Legen anbefalte dette fremfor utskrapning pga. infeksjonsfare.

Nå er det 6 timer siden jeg tok pillene. Masse vondt en periode, men ikke noen smerter nå. Og ikke en dråpe blod. Snakket med sykehuset og de var enige i at kuren neppe kom til å virke. Fikk ikke time igjen før om 4 dager, og dette føles som en evighet til !

Er det noen andre der ute som har opplevd å måtte vente lenge på utskrapning ? Er bekymret for å bli infisert for vil jo så gjerne ha mulighet til et nytt forsøk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan ta mye lengre tid før pillene virker. kommer litt ann på hvor lang tid kroppen din bruker på forskjellige prosesser.

så lenge di ikke er nedi underlivet med fingrene så tror jeg faren for infeksjon er ganske liten:)

varme klemmer kommer din vei.

Skrevet

hm...jeg lå stille som jeg fikk beskjed om i nesten tre timer for jeg så på film så var jeg oppe en times tid på data og litt forskjellig, men det var først da jeg begynte å vandre rundt at det "løsnet" for meg...men 6 timer var jo en stund det også...de som har hatt utskrapning sier det er er ok etter forholdene, du slipper å "se" ting som jeg gjorde ihvertfall...men etter en uke går det faktisk veldig greit også får man bare prøve igjen...lykke til ;)

Skrevet

Huff det er ille at du må vente så lenge.

Jeg har fått utskrapning morgenen etter begge gangene jeg. Så det har bare vært å vente natten over liksom. Syns det har vært ille nok.

Jeg har ikke prøvd disse pillene, men etter min første utskrapning er jeg nesten litt glad for at det er det de gjør i morgen også. Da slipper jeg den lange prosessen med smerter og det visuelle som flere snakker om.

Ved utskrapning er det kun den lette narkosen, også kommer man seg fort etterpå. Iallefall gjorde jeg det. Da jeg gikk fra sykehuset hadde jeg ikke vondt i forhold til da jeg kom. Så til tross for at det er et "inngrep", som aldri er morsomt, så mener jeg det må være "best". I tillegg vet man også da at absolutt alt er borte, så slipper man å være redd for at det sitter igjen noe og sånt også...

Nei dette unner jeg deg ikke. Håper dagene går unna i en fei.

Lykke til iallefall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...