_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har ikke vært så i god form, tredje dagen idag med vondt i halsen, synes det blei værre i kveld. Vondt for og svelge og hoste... Føles som om noe sitter i halsen... Jeg er så engstlig så fort det feiler meg noe i dette sv.skapet:( Jeg hørte noen si at en kan få streptokokker når en er gravid i halsen..Veit at en kan få det sjøl om en ikke er gravid, men er det farligere og få det når en er gravid? Så noen her som veit om det er farlig når en er gravid? Hva er symptomene på det? Og åssen behandles det?
futte (tm) Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Synes det er litt moro at du er gravid i halsem Streptokokker behandles med antibiotika. Man skal vel helst unngå det når man er gravid, men det er bedre med en liten penicillinkur enn at mor skal gå å hangle uten å få i seg nok mat og drikke i dager og uker. Så lenge du ikke har feber, er det neppe streptokokkinfeksjon.
roxanne Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Hvordan er man gravid i halsen da? Jeg skal ikke tøyse jeg, selvfølgelig kan man få steptokokkinfeksjon i hals når en er gravid. Behandlingen er penicillin som er trygt å ta når en er gravid. Ta en tur til legen du, det er enkelt å sjekke det :-)
Blue Lady Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Lucas fikk det påvist av legen i dag, han er definitivt ikke gravid ) Han klager over vondt i halsen, og hoster og sikler og har feber. Dette er vist en halsbetennelse som er veldig smittsom (jeg kjenner jeg har fått det jeg også nå) og som ikke går over uten antibiotika
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2008 Herregud, går an og skrive feil.. Beklager så mye, glemte at man må skrive alt rett på dib... Men takk for svar:)
futte (tm) Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Var jo en morsom skrivefeil. Slike er lov God bedring!
Emmasmamma Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Jeg hadde en veldig kraftig streptokokker-infeksjon i halsen nylig. Crp på 160, jeg var skikkelig dårlig. Men hadde ikke høy feber hele tiden. Jeg fikk beskjed om at det var bra jeg kom til legen da jeg gjorde, hadde jeg kommet dagen etter hadde jeg måtte blitt lagt inn. Kom deg til legen, så du får sjekka du;-)
roxanne Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Det var jo bare en søt måte å skrive feil på da, er vel lov å gjøre det :-)
Ravna Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Tror ikke dette var så veldig vondt ment. En litt rotete setning som fikk en annen mening en tilsiktet- det var garantert humoristisk ment fra de som påpekte det!
Honningmelon Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Er nok ikke vondt ment fra de som påpekte skriveleifen. Måtte le litt selv da. Var jo bare morsomt :-)
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. mars 2008 Ja var vel mulig litt morsomt, men jeg er dårlig og så ikke det humoristiske idet. Er ganske redd i dette svangerskapet... Men jeg får se an åssen jeg er i natt/morra... Sliter med smerter når jeg hoster... Ååå hater og være syk, typisk når påska begynner...
Honningmelon Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Skjønner veldig godt at du er bekymra. Jeg syns uansett du skulle ta deg en tur til legen når du er så bekymra. Da får du sjekket det opp, og kan slappe av etterpå.
Blue Lady Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Var ikke meningen å "le", men det var litt søtt bare. Det er enkelte antibiotikaer man ikke kan ta når man er gravid, men mange man kan ta også, som erhelt ufarlige. Jeg hadde flere uvi i siste svangerskapet og det gikk fint, ble ikke dårlig i magen heller! blir ofte det av antibiotika
Lanfear86 *23uker på vei* Skrevet 14. mars 2008 #14 Skrevet 14. mars 2008 Trenger ikke ha feber selv om man har streptokokker. Har selv hatt det flere ganger og aldri hatt feber. Og til HI dra til legen og få dem til å ta en prøve av halsen. Har du streptokker så blir du satt på en penicillin kur. Kan nok være at ma er mer utsatt for det. Men er jo bare å ta noen forhåndsregler som alltid vaske seg på hendene etter du feks har nyst, ikke drikke av andre sine glass etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå