aube Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Jeg lurer veldig på hvorfor begge mine svangerskap har endt i MA. Har ikke fått utredning og derfor ikke snakket noe særlig med gynekologen, bare fått beskjed om å prøve igjen. Hva er det de kan finne ut av? Hva kan være galt? Og hvilken type hjelp kan man få? Litt omfattende spørsmål kanskje, men er veldig takknemlig for svar fra noen som vet mer enn meg.
anja,R Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 hei må si at jeg vet hva du strir med har selv hat 3 sa å 1 ma.. med meg fant di ingen ting som skulle tilsi at jeg ikke kunne bli gravid,, var på sykehuset å tok en del blodprøver ,, gubben tok å blodprøver for å se om det var noe genetisk som gjorde at vi ikke greide å beholde dem,, jeg var å inne for å undersøke livmoren for å se om det var noe der, men den var helt normal,,, så da valgte legene å sette meg på pergo for å se om det kunne hjelpe,, er i dag 15 uker på vei, så det er vel håp for alle,, får håpe at det var til hjelp... du får ha lykke til videre,,,,
aube Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2008 Hei anja68 Tusen takk for svar. Fikk du hjelp etter tredje aborten eller prøvde de å gjøre noe før det? Jeg gruer meg nesten til å bli gravid igjen fordi jeg ikke har så veldig mye tro på at det kan gå bra uten hjelp.
anja,R Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 hei i gjen,,, jeg måtte desvere vente til jeg hadde mistet 3 da fikk jeg diagnosen hibetual abort,, å noen leger gjør ikke noe før du desvere har mistet 4,,,, går du til privat gyn så kan det jo vere at du kan få hjelp før så man slipper å gå igjenom det en gang til da,,, uff ja kjenner meg i gjen ang den følelsen da,,, ja hadde gidd opp jeg da så når legen satte meg på pergo så hadde jeg ikke så mye tro på at det skulle hjelpe noe serlig da, men fikk no meg en salig overaskelse da,,,
aube Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2008 Jeg har privat gynekolog som jobber med akkurat dette, så han har sagt at jeg skal få hormonbehandling neste gang jeg kommer til uke 6. Vet du hva han gir meg og hvorfor? Hva skal pergo hjelpe til med? Vet at du ikke er lege, men du har jo vært gjennom så mye, så da vet du sikkert en del.. Takknemlig for svar:-), også fra andre som vet.
Veslesnuppa Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Hei:) Man kan få medisiner som gjør det lettere for spiren å sitte og vokse seg stor og sterk:) Pergo brukes hvis man har sjelden eller ingen eggløsning.
anja,R Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 hei i gjen,, jeg fikk pergo selv om jeg hadde stabil eggløsning da,, etter det legen min sa så hjelper pergoen på å få opp progesteron nivået å da å det er jo et nødvendig hormon for å blid gravid da, men risikoen er jo at det modnes flere egg da :-), + at han satte meg på blod fortynnene det har hjulpet mange å ta det da, det er vist for å forhindre blodpropp i morkaken,, men det er vist ganske så skjeldent at det skjer da,, men som legen min sa vi helgarderer oss,, ja det stemmer at det finnest mange forskjelige hormon preparater som kan hjelpe deg på vei, du skal se at det ordner seg for deg før du aner det, bare det at man får hjelp gjør at man får en annen ro over seg,,
gammel røy Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Etter bare 2 ganger kan det rett og slett hende at du bare har vært uheldig. Jeg synes www.pregnancyloss.info har fin informasjon om årsaker til og myter om MA. Har også fin statistikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå