Gå til innhold

Febernedsettende når en kanskje er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er riktig, skal en pine seg gjennom feberen eller er det lov å ta febernedsettende? hihi Klarer meg uten, barer lurer? :-).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta febernedsettende som inneholder paracetamol (f.eks paracet), men ikke ibux (som inneholder et annet stoff som jeg ikke husker hva heter...)..:)

God bedring!

Skrevet

Du kan ta paracetamol (selges som: pinex, paracet, pamol, panodil og paracetamol) Er ikke bra for fosteret om du har feber, og paracetamol er helt trygt å bruke:)

Skrevet

Paracet går helt fint. Er dessuten så tidlig at det mest trolig ikke har noe innvirkning på noe embryo.

Skrevet

Takk :)

Bra jeg spurte for hadde nok kommet til å ta ibux, men da kan jeg ta paracet hvis ikke feberen går ned mot sengetid.

Ønsker alle en god "Frisk" påske :o)

Skrevet

Håper heller ikke at det tar noe skade, hvis det er noe som spirer i min mage. Men jeg bør kanskje ta paracet med en gang da?

Skrevet

Ibux inneholder ibuprofen:) selges også med andre navn som: ibumetin, ibuprox og ibuprofen:)

Skrevet

Jeg har lest en plass at feber hos mor kan gjøre større skader på fosteret enn febernedsettende medisiner kan gjøre. Da prater vi på feber over 39 grader. Så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt det med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...