Gjest Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har i grunnen samme problem som tillab jeg skjønner jeg.. har en mann som jobber 4 uker borte,4 uker hjemme. Når han først kommer hjem så skal han for søren på kurs og dritt og lort!!! Jeg føler meg mer som en alenemor,kjenne ikke så mange her jeg bor lenger,alle har plutselig flytta.. Jeg er alltid alene,meg og lille snuppa. Alene om alt,hus barn og alt som følger med dette her da. Jeg savner noen som kan holde rundt meg når jeg trenger det,gi meg en klem, og stryke meg over håret. Faktisk så trenger jeg å høre at jeg ser bra ut,er sexy blablabla.. Men han er jo aldri hjemme til å kunne gjøre dette!! Når han først er hjemme,da er jeg så sliten etter å ha vært alene så lenge,så jeg sovner gjerne nå sofan kl tidlig!!! Så skjer det jo da,var innom der jeg skla jobbe litt fremover,jobbet der før permisjon. Møtte en jeg har hatt god kontakt med tidligere. Blir da til at han kommer hjem til meg og vi sitter og prater og tuller,vi er jo gode venner da. Jeg tømmer alt over på han,alt som jeg har holdt for meg selv så lenge. Jeg var så utrolig forelska i han for noen år side,og dette er skikkelig klisje,han var visst det i meg også,på samme tid.. Nå har vi barn og forpliktelser på hver vår kant,og jeg klarer ikke slutte tenke på han!!! Hjelp meg kjære dere kloke dib damer!!! Si det er kun fordi jeg er så ensom jeg har fått så mange følelser for denne mannen igjen!! Min kjære mann kommer hjem i morgen kveld,da håper jeg vi kan få prata litt. Lørdan morgen skal jeg på jobb,og da møter jeg garantert han andre.. Ble langt dette her,tusen takk for at dere gidder lese dette. Trenger litt oppmuntring ja..
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Vanskelig å gi råd utover at dette bør du prate med mannen din om ganske snart slik at det ikke vokser seg større. Kanskje sette opp en liten konkret slagplan med han over en flaske vin på hvordan dere kan gjøre det triveligere sammen:-)
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Ja,du har rett.. Får huske å kjøpe en flaske vin i morgen jeg.. Jeg vil jo ikke miste han heller,er jo han jeg vil ha til syvende å sist.. :/
sznuppa Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Hei, jeg vet ikke om jeg kan komme med noen gode råd som hjelper deg. Men jeg kan prøve... Jeg skjønner godt at du blir frustrert, ensom og oppgitt..,særlig da du er mye alene..,både om omsorgen og ikke minst med dine egne følelser. Det kan nok ikke være lett å ha en mann som jobber mye borte.,og er lite hjemme. Da må verden føles ensom. Men til det du spør om..,ja jeg tror du har følelser for denne andre mannen fordi du akkurat føler deg ensom, trist og lei. Du sier at du ikke vil miste mannen din, det er han du til syvende og sist vil ha.. Ta vare på det!! Snakk med han, å jeg råder deg til å gjøre det raskt! Ikke begi deg ut på noe du ikke er sikker på med han andre, gjør deg i så tilfelle ferdig med mannen din.. Når alt kommer til alt, så er det ikke så mye grønnere på den andre siden om man i bunn og grunn har det bra hjemme.. Har fått erfare at min eks samboer begynnte på "si" i det små..,men han ville innerst inne ha meg.. Nå sliter vi for å få det til, vi bor hver for oss, har delt omsorg og det er ikke moro i det hele tatt... Sa ta en alvorsprat, si og vis at du er glad i han og krev det tilbake. Jobb med forholdet deres å si hvordan du vil ha det. Klarer du det, dropp den andre før det blir noe mer.,om det er mannen din du vil ha. Håper det ordner seg for dere!!
Mamman til Mari Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Enig med henne over her. Dropp kontakten med "han andre". Det kan bare bli utrolig komplisert..... Hvertfall inntil du har ordnet opp med mannen din. Håper det ordner seg og at dere får snakket ut i morgen.
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Takk for trøstende,og støttende ord! Må legge til da,at når han andre kyssa meg,så ba jeg han gå med en gang,men kun fordi jeg var redd hva det kunne føre til. Føltes veldig godt at noen hadde lyst på meg (den lysten var temmelig tydelig ja...) men ville ikke krysse den grensa,for det er som du sier da viktig å være ferdig med den ene først.. ja,jeg tror jeg må begynne å kreve mer av han! føler jeg bare er her for han når han kommer hjem.. når han er på jobb så er det for å passe barnet hans,og når han kommer hjem så må jeg passe både barn og han.. satt litt på spissen da.. vi får ta den praten i mårra.. tusen takk
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Jeg er enig med de som sier at dette IKKE er bra... Det er på en måte litt "godt" å se det er flere i samme båt som meg, men jeg tror din har seilet litt lengre, kanskje litt for langt. På tide å sette ny kurs for både deg og mannen din. Veldig leit at du har det som du har det, det er slitsomt og tungt, kjedelig og ikke minst leit for barnet også! Men får håpe at kanskje det blir litt bedre med den flaska med vin og en liten prat i morgen. Praten kan godt taes i armkroken. Og skulle du sovne av utmattelse på sofaen i morgen kan jeg jo opplyse om at menn er veldig fine som pute også. Både søvn og nærhet i ett! *trøste på*
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Ja,er nok det lureste å droppe han ja. Vi har litt problemer med det da.. vi har en veldig tiltrekning til hverandre. Har enda ikke skjedd noe som ikke skal skje. Dere har rett,jeg må droppe han helt! kan ikke risikere å bli fristet. så får tiden vise hva som skjer.jeg må sette alt inn på min kjære snille gode mann...
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 *nikker* Det er iallefall lettere sånn... For dere begge virker det som siden dette virker gjensidig også...
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Tillab: Når jeg leste innlegget ditt i stad,så begynte jeg å grine! Bare det at jeg ikke er alene om å føle meg så ensom. Men som du sier,jeg har kanskje seilt litt for langt,må jo bare klare dette da! Er bare så godt å føle seg sett av en man liker!! argh! skal prate med han andre på lørdag,og si fra hvordan det blir.. så prater jeg med mannen min i morgen,og sier hvordan vi må jobbe sammen med alt!
sznuppa Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 Jeg hadde valgt å gå for det siste som du skriver her " sette inn alt på min kjære snille gode mann..." Får det andre "forholdet" (satt på spissen) utvikle seg, skal jeg love deg at alt bare vil bli værre.. Hun som var inne i bildet med min eks..,har skapt store problemer for meg.. Jeg unner ingen det. Vet det kan være en tøff prat å ta.,men jammen kan det bli bedre av det også!
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Tror ikke det er noen vei utenom nei! Er så deilig å kunne skrive her,og få andres syn,og erfaringer tilbake. Er så stor hjelp!
Gjest MMJ Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Hvis jobben hans ødelegger forholdet dere, kanskje det er på tide han finner seg en annen jobb. Jeg er sikker på at disse "gale" følelsene kommer fordi du er ensom. Klem
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #14 Skrevet 13. mars 2008 Det er VELDIG godt å ikke være alene:) (hverken om situasjon eller faktisk alene, som vi jo er mye av) Lykke til i massevis! Skal krysse fingre og tær for deg i morgen. Får håpe mannen din skjønner og virkelig tar seg tid til deg når han er hjemme fremover, det er deg vel unt!
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #15 Skrevet 13. mars 2008 Jo,egentlig er kanskje det på tide,men han jobber som sjøoffiser,er han sin karriere. Om vi klarer oss gjennom noen år til,så får han løst div sertifikater som gjør at han kan få en sjøfartsrelatert jobb på land. Tro meg,jeg gleder meg til den dagen!!
Gjest MMJ Skrevet 13. mars 2008 #16 Skrevet 13. mars 2008 Men, høres ikke ut som du vil holde ut de årene... Familie er viktigere enn kariere. Du må passe på deg selv og din familie.
sznuppa Skrevet 13. mars 2008 #17 Skrevet 13. mars 2008 Sender deg en "god lykke til klem" for i morgen, jeg tror dette går kjempe bra!! Hilsen en som er litt ensom selv etter at alt skar seg
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #18 Skrevet 13. mars 2008 Jeg må bare holde ut de årene. Nå får jeg prate med han i morgen,så får vi se hvordan dette ender.. Tusen takk til alle som har engasjert seg,jeg trekker bort til sofa og en kald øl..
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 13. mars 2008 #19 Skrevet 13. mars 2008 Hei stolt mamma! Vil sende deg et svar og en klem ejg også. Skjønner deg så veldig godt! Selv om jeg er enig i at man først må avlsutte et forhold før man starter på noe nytt så skjønner jeg at det har blitt vanskelig for deg m tanke på han andre. Når mannen er mye borti resulterer det (slik jeg ser det) først i savn og sterke følelser, så går savnet litt over og man blir irritert og lei seg, så alene og ensom og muligens likegyldig etterhvert? det blir mer og mer vonde følelser og de skygger over de gode følelsene man har- og SÅ kommer en annen seilende inn med et flott smil og gode ord og det er da det blir skummelt. Der kommer det en og gir alt det du mangler- oppmerksomhet og at han faktisk er der. Skjønner at det er vanskelig for deg jeg. Men samtidig så vet du vel at du elsker mannen din da eller? og vil satse på det? for så fort du har bestemt deg for det så må man nesten bare bli "streng" med seg selv og begrense kontakten med den andre. Den andre blir bare et forstyrrende element som gjør det vanskelig for deg å finne ut hva du egentlig føler og vil. . Kanskje dere bør finne på en del sammen som et par når han er hjemme? med og uten unge®? Og kanskje dere sammen kan skaffe dere en fast barnevakt som du kan bruke da han er borte? Så kan du melde deg på noe trening eller hobby av noe slag eller bare ta en kaffe med ei venninne? Komme deg ut? Misforstå meg rett men det er godt å vite at det er flere som føler jeg ensomme- og her inne får vi alle varianter=) Sender en klem jeg *klem*
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #20 Skrevet 13. mars 2008 Takk for klemmen. Ja,det er mannen min jeg vil ha! Har barnevakter,4 stk besteforeldre som forguder barnebarnet sitt. Jeg pleier å bruke de når jeg skal på jobb. De er jo alle så opptatt på hver sine hold,at jeg føler jeg maser på de også.. Vi får finne ut av det. Prate med gubben min først,så får vi se.. Takk for alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå