Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Når mor og far røyker hasj? dette skjer når barnet ikke er til stede, dvs far gjør det mens mor har ansvar og mor gjør dette når barnet er hos far? Hvet om noen som gjør det, har sagt min mening til de det gjelder, men vil høre deres...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Har man barn bør man enkelt og greit holde seg langt unna slike midler, uansett om det er barn tilstede eller ikke. Nå er jeg en "motstander" av rusmidler da.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Jeg liker ikke rusmidler generelt, men jeg synes faktisk hasj generelt har bedre bivirkninger enn alkohol. Men så er det jo det som står i lova. Hadde jo vært helt greit om de hadde bodd i Nederland, og det er et vestlig land. 1000 ganger bedre det der enn alle foreldrene som drikker seg fulle foran barna sine!
veg(etari)aner Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Jeg er absolutt motstander av rus i nærheten av barn. Barn kan bli redde og føle sterkt ubehag når foreldrene viser selv det minste tegn til ruspåvirkning. Om mor eller far derimot har "frihelg" ser jeg ingen moralske betenkeligheter med at de tar seg en kveldsblås i sin egen stue (forutsatt at de ikke røyker "Talibanhasj". Norskdyrkede potplanter har sjelden noen umoralske heftelser ved seg, så om de har fått en joint av en barnløs hobbygartnervenn...). Ikke noe verre enn å nyte rødvin foran tv'n på lørdagskvelden uten unger i huset. ..og jeg synes selvfølgelig lovverket på dette området er modent for reformering. Husk at rødvin også har vært strengt forbudt en gang i tiden.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Jeg syns uansett at du skal ringe til barnevernet og si ifra. Rus med barn med eller uten er ikke greit. Men det er min mening.
nickoline og supermann Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 helt forkastelig. vet om et tilfelle jeg også.
veg(etari)aner Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 På hvilken måte lider barna av at foreldrene av og til ruser seg når de ikke er i samme hus? Jeg er temmelig sikker på at det vil være en langt større belastning for disse barna å få blandet barnevernet inn i familiens liv fordi du opphøyer deg selv til dommer over foreldrenes fritidsmoral. Det er selvfølgelig stor forskjell på rekreasjonell rus og misbruk, men i dette tilfellet høres det ikke ut som noe misbruk. Ville du meldt en forelder som drakk moderate mengder øl eller rødvin alene hjemme når det var den andre forelderens helg? "En skal ikke plage andre, en skal være grei og snill, og forøvrig bør folk få gjøre som de vil"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå