Psyche Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Sønnen min har fått brannkopper. Og nå er jeg litt usikker her...vi var hos legen på kveldstid tirsdag. Fikk antibiotikasalve som vi smører på to ganger daglig. Legen sa at han kunne begynne i barnehagen igjen dagen etter igangsatt behandling.Også leste jeg på lommelegen.no at de smitter så lenge de væsker. Alle brannkoppene har kommet skorpe på nå, og ingen væsker lenger. Men jeg er så forferdelig usikker på om han skal få gå i barnehagen i morgen eller ikke. Det er jo så fryktelig smittsomt...og jeg har ikke lyst til at han skal smitte noen andre.... Han har ikke feber eller noe sånt, har ikke hatt det heller. Helt fin form, så det er bare smittefaren jeg tenker på.
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Sjekk med barnehagen i morgen tidlig. Noen er strenge tror jeg, og vil ikke ha unger med brennkopper. Andre sier det er greit, så lenge sårene er dekket til. Det er mulig å få kjøpe hvite heldekkende plaster med "klister" helt rundt. Vet ikke hvor mye vits det er, ungene peller mye på slikt.
Psyche Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2008 Kanksje like greit å holde han hjemme en dag til da...ville ikke likt det om noen andre hadde sendt barn som fortsatt var "smittefarlige" i barnehagen.. Men, er han smittefarlig fortsatt??
ღDidrikmamsenღ Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Her har vi brukt å hatt på salve og så plaster over. Så lenge de er tildekket smitter de i allefall ikke. Kjøpte plaster på apoteket, er noe det samme som de i butikken, bare at de sitter bedre og puster.
Psyche Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2008 Nærmeste apotek er en halvtimes kjøretur unna...og bilen vår streiker. Så...hehe.. Men, takk for tips
Honningmelon Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Legen sa til oss da eldste hadde brannkopper, at han kunne gå i bhg så lenge vi plastret godt. Men, vi ringte og forhørte oss med bhg, og de ville ikke ha han i bhg da han hadde brannkopper.
Psyche Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2008 Ok.Da får vi kose oss hjemme imorgen også, tenker jeg :-)
Honningmelon Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Godt dere har fått kontroll over brannkoppene fort da. Eldste hadde det i en mnd :-s
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Siden det er fredag i morgen hadde jeg hatt han hjemme =) Da er du ihvertfall sikker på at han ikke smitter. Kjedelig for noen andre å få dette nå som det er påske!!!!
Psyche Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. mars 2008 Jeg hadde trodd det skulle ta mye lengre tid. Har hørt så mye fælt om brannkopper, men vi har vel vært heldige ;-)
Psyche Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. mars 2008 Ja, det er sant. Har ikke lyst til å smitte noen andre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå