beautiful Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Har blitt frarådet og dra nå som vi endelig har bestillt....det ene barnet jeg har hørt om (2 år) ble visst veldig dårlig av vaksinen før de dro, og er ikke blitt bra enda..dette er en god stund siden! Men må man ha vaksine før man drar dit?? Også hører jeg at det er så stygt der...i Hurgadha...?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Har selv lyst til å reise til Egypt og hadde vel planlagt at dette skulle vi gjenomføre nå,men etter mye overveieng fant vi ut at vi utsetter det til gullgutten og den vi venter nå er blitt større. Det tar på de små å reise så langt,det er jo en del timer på fly og så er det jo litt over en time i allel fall(alt etter hvor i egypt du skal) med buss til hotellet. Dette synes jeg blir for mye reising for en liten tass på 15 mn(blir to år og tre månder når vi skal ut på tur igjen) og det var helsesøster helt enig med meg i. Vi venter i alle fall til de er blitt en fem år,og kan glede seg til det de skal oppleve. Reiste nå med sønnen vår til grand canaria,en fly tur på 4.5 timer og jeg tror at det var mer enn nok for hans del også. Vi voksne må ikke bare tenke på hva vi har lyst til,men tenke på de små. Når de er så små,forstår de ikke at det er noe de kan glede seg til i vente og derfor blir turen også veldig lang for dem. Vaksiner og slik,kan du jo forhøre deg om med helsesøster,om dem kan bli veldig syke av det,men jeg vet at du må ha vaksine for å reise dit,det fikk i alle fall vi beskjed om og at det heller ikke er bra for små barn,da de jo får en liten reaksjon i alle fall. Jeg ville som sagt ikke reist enda.
WildPrincess Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Hei Jeg har vært i Hurgada, men det begynner å bli noen år siden (skremmende 10 år når jeg tenker etter) Det er ikke noe syden som kan sammenlignes med hverken grand canaria, kreta etc... men "stygger". Men strendene er fiiiine og dykker man så er det et paradis. (Finnes også ubåt turer som sikkert er supert men de har jeg ikke prøvd da vi var på dykkertur) Anbefaler å prøve båtturene (litt avhengig av hvor stort barnet er), snorkling og bading fra disse er fantastisk det er det ikke i tvil om. Men jeg ville ikke selv ha bestillt en tur dit med små barn. Den gangen vi dro måtte vi vaksineres, men vet ikke hvordan dette er i dag. Flere av hotellene der nede er også sinsykt fine.. ryddig, pent og rent inne på hotell områdene, men i gatene var det ihvertfall den gangen støvete jordgater. Hurgada var opprinnelig en fiskerby, men nå er det så vidt jeg husker ikke lov til å fiske der lengere pga turismen. Det er mye fattigdom der og det syntes... Men om man liker seg til vanns og til delsunder vann så er det som nevnt tidligere et paradis
Momlegåsegg Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Jeg var der i fjor,med mann og to barn på 3 og7 år. VI var i hurgada. VI tok ingen vaksiner, og ingen av oss ble dårlige i det hele tatt. VI var på et flott hotell og strendene er bedårende. For å ikke snakke om vannet og undervannslivet!! Vi ble med en båt ut på havet og jeg hadde min STØRSTE opplevelse i hele mitt liv!!! Så fantastisk og det samme synes guttungen. Han bodde i vannet.Selve hurgada by er bob bob. Det er jo to "sentrum" der. Den gamle og den nye delen. Vi var først i den gamle delen,og fikk sjokk! Grusomt! Men så dro vi til den nye delen og stortrivdese.Meget flott. Så vi hadde en flott tur og skal ABSOLUTT tilbake til Egypt.Men neste gang drar vi til Sharm EL Sheik for å prøve det. Men så klart, det er hver sin smak.. Så jeg hadde dratt... ;-)
Guttemamma75 Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Jeg ville IKKE dratt til Egypt med små barn.. Har vært to ganger til Sharm-el-Sheik og har begge gangene fått diare/oppkast.. Mathygienen og hygienen i det hele tatt er ikke som her, og bakteriefloraen er heeelt annerledes.. Synd å reise så langt bort og så bruke halve ferien på å være uvel/syk.. Det er jo alltid en risiko med å reise til utlandet med små barn, men Egypt er nok et av de verre landene i forhold til hyppigheten av sykdom under oppholdet... Men, som en over her sa, under vann er Egypt et fantastisk land, MYE og se og flott dykking.. men ville som sagt ikke reist dit med små barn..
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 ANBEFALER DEG PÅ DET STERKESTE Å REISE JEG!!!!!!! Jeg og familien var i Hurrgada for 1,5 år siden og vi skal tilbake. DA var barna 2,5 år og 4 mndr. Ikke lang reise tid syns jeg. Værre å dra til Thailand, men mange med barn gjør det og er veldig fornøyd. Vi bodde på et all-Inclusive hotell og jeg anbefaler det. Da kan du være trygg på maten. Kun vi voksne som tok en såkalt reise-vaksine, men så spiser jo vi litt mer variert enn hva barn gjerne gjør. Vi var og fornøyd med byen. Alle var vennlige og ærlige mot oss. Kort tid i buss fra flyplassen. Vi skal som sagt tilbake i desember. Da har vi barn som er 5 år, 2,5 år og 6 mndr. Gleder meg veldig da jeg vet at vi får det fint og at barna vil stor-kose seg.... Husk å vær flink med å vaske hender. Vi brukte flittig antibac-servietter. Men det er en liten og enkel forholds-regel uansett hvor man drar.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå