Gå til innhold

Mere matpakkeprat:o)) Trenger tips til "spennende" matpakke jeg..........!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rams opp hva dere har i matboksen til de små da:o))

Jeg har en treåring i barnehage, som har kun frokost i boksen sin:o)

Og en 8 åring på skolen, som da har formiddagsmat i boksen sin;o)

(De spiser lunsj og frukt i b.hagen, og det står b.hagen for. Mens store )spiser brødmåltid på SFO, som SFO står for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo litt an på hva du mener med spennende matpakke da? Dersom du mener at det skal være litt artig, så kan du lage litt moro ut av det? Feks brødskive med hvitost, med agurkskiver til øyne og en halv paprikaskive som munn? Eller kjøttpålegg med agurkskiver, og skjære litt artige mønstre i agurken?

For å være ærlig, jeg synes brødmat kan være gørr kjedelig selv jeg, så det hender jeg leker litt med maten jeg selv skal spise på denne måten... :-D

Skrevet

Varier med alle typer brød. Ciabatta, lomper, polarbrød, knekkebrød, pita osv. Småpølser. Alt av frukt og grønnsaker i biter (oppskåret er bedre enn hel frukt). Kyllinglår, vårruller, kjøttkaker, fiskekaker. Mine to er veldig glad i å knaske cheerios frokostblanding (tørre.....), så noen ganger får de en liten neve med det i matboksen, i tillegg til det andre, selvfølgelig. Lomper er godt med brunost eller eplesyltetøy og kanel. Innbakte pølser (grov deig), rester av hjemmelagd pizza, matmuffins....

er ungene glad i middag, kan de få middagsrester til å varme opp ( i bhg, vanskeligere på skolen)

Skrevet

Vi bruker f.eks stenger av gulrøtter og agurk, i tillegg til frukt. Youghurt. Frossen smoothie med hjemmefra om morgenen, er veldig god til lunsjtider. Suppe på termos. Salat bestående av ting guttungen liker: F.eks kyllingbiter, ananas, salat, agurk og pasta. Varierer brødtyper,knekkebrød og rundtykker, polarbrød. Lager hjemmelagete, rimelig sunne kyllingnuggets, som da sendes med litt ketcup i en boks, salat, pasta osv. Kokte egg. Du kan sende med müsli-blandinger (mange gode du kan lage selv) og youghurt som kan blandes, sammen med litt oppkuttet frukt og bær.

"Matpakka" er det en god bok som heter, der finner du mange gode tips.

Skrevet

Eller lag en flat omelett kvelden før og har i kjøla, som du deler i vanlig kakestykkefasong, godt og superenkelt!

Skrevet

Frukt og grønnsaker, fiskestykker.

Andre middagsrester.

Har alltid "pynt" på skivene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...