Gå til innhold

Ville du levert barnet i barnehage i morgen om

Anbefalte innlegg

Skrevet

det hadde kastet opp i dagmorges? Saker er at lillesøster hadde spysjuke i helga m/ diare. Ho hadde litt diare på tirsdag og var fin i magen i går, unntatt at ho klagde på litt vondt. Spiste godt heile dagen, og var på do med normal avføring. I dagmorges fekk eg tlf 30 min etter levering om at lillesøster hadde kastet opp igjen. Klagde seg over magen når eg henta ho, men forlangte mat i det vi kom innenfor døra heime. Har spist til alle måltider i dag, men seier etter kvar gang at ho får vondt i magen. Klagd seg mindre og mindre utover dagen, og herja rundt som ein vind. Mast på mat heile tida, så appetitten er på topp. Men kva gjer eg? Har enda ikkje vært på jobb denne veka, og tenker at ho virkar i topp form, samtidig som eg meiner ho nok hadde trengt ein dag heime. Åååå, skulle ønske eg hadde veldig dårlig arbeidsmoral, så hadde eg ikkje fått dårlig samvittighet. (Maaaange sjuke på jobb.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet skal holdes hjemme 48 timer etter siste gang det kastet opp eller hadde diarè, hvis ikke smitter hun de andre barna.

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Skal gå 48 timer fra siste symptom før de kan tilbake i barnehagen, dvs at hun har tatt helg. ;o)

God bedring!

Skrevet

Nei, de skal være hjemme i 48 timer etter sist gang de kastet opp for å unngå smitte og at barnet skal få komme seg skikkelig. Du vet vel selv hvor lang tid det tar før man føler seg pigg igjen etter spysyke? La henne få hvile seg skikkelig elelrs risikerer du bare at hun blir syk igjen med en gang.

Skrevet

datteren min spydde en gang natt til tirsdag og engang i går morges.. men hun har ikke hatt diare, ikke vært slapp og spist vanlig.. så jeg sendte henne noen timer i barnehagen i dag. spurte barnehagen og sa at de måtte ringe med engang om de så at hun ikke virket i topp form. men hun var helt i topp form hun.. de sa det var greit at hun kom...

Skrevet

Og sendte han selvfølelig ikke på skolen i dag, heller.

Skrevet

Hun skal ikke i bhg i morgen nei.. Skal vente 48 timer etter siste oppkast...

Skrevet

Det er en grunn til at 48 timers regelen er standard.

Skrevet

Er klar over dei 48 timene, og var jo derfor ho ikkje hadde vært der denne veka. Kasta opp siste gangen på søndags ettermiddag, så det falt meg i grunn ikkje inn at hu skulle finna på det i dag. Jaja, tenker eg tar helg eg no. :-)

Ehhh... må bare finna meg barnevakt til eg skal på GU i måro. Ser ikkje for meg at dei skal bli med *hehe*

Gjest irismor
Skrevet

Har ikke deres barnehage 48 timers regel.

Ikke for å være atal men ditt barn kan jo smitte de andre barna barnehagen. Jeg hadde ikke satt pris på at det var i snuppa sin barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...