Gå til innhold

Intensity eller andre med erfaring med glutenfri mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du om rød semper med fiber er like grov som grønn grov semper?

Har tenkt å handle litt over nettet nå, og lurer litt på dette. Jeg har brukt begge og har innbilt meg at den grønne er grovere, men er den det? Den er jo naturlig fri for gluten, så den bare må være mer næringsrik, eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rød Semper er jo i utgangspunktet fint mel, så jeg har alltid tenkt på at den grønne er grovest.

Men noen fasit har jeg ikke.

Kjøper foresten for det mest "melkekartongene" jeg.

Har du bestilt brødstenger eller pizzastenger ennå? De er iallfallle en stor hit her i huset og bør i så fall testes :o)

Skrevet

Når jeg tenker på det nå så vet jeg at alt som er naturlig fri for gluten er mest næringsrikt, så da satser vi på grønn. Har aldri prøvd melkekartongene - finax altså.

Brødstenger, pizzastenger hva er det?

Sitter på allergimat.no nå, bruker du en annen side? Den har gratis frakt over 600 kr skjønner du, derfor jeg hadde tenkt å bruke den.

Skrevet

Brødstenger og pizzastenger er slike lange tørre pinner. Kjedelige som fy, men lillegutt elsker å gnage på dem. Supert å ha med i veska ute i butikker, er ikke like usundt som kjeks :o)

Har aldri handlet på allergimat ennå. Sitter i USA nå så bestiller fra noen steder som bare leverer her. Og har funnet en helsekostforetning i nærheten som har spesialisert seg på cøliaki :o)

Skrevet

Er du i USA!? Det har ikke jeg fått med meg, så gøy da! :)

Hvordan er det der i forhold til cøliaki, mye å velge i?

Restauranter, er de opplyste?

Skrevet

Heter det brødstenger/pizzastenger? Vetdu hvem som produserer de?

Finner det ikke noe sted... Har du kjøpt det i USA?

Skrevet

Er i USA denne våren ja :o)

De er enda dårligere på cøliaki her enni Norge. Ingen restauranter vet noe som helst og må alltid passe godt på. Brød er umulig å få tak i butikk, det eneste du får der er makaroni. Men denne ene helsekosten vi har funnet har greit utvalg av muffins, ferdig lagede vaffler, frokostblanding og noe annet snacks. Mel har vi tatt med fra Norge takk og lov.

Var skikkelig gøy da vi først kom og bagsjen med all maten vi hadde med til han ble borte på turen og kom ikke før etter to dager. Ikke lenge for andre, men en evighet for oss. Han levde på pølser og pannekaker laget av kun maismel da, ha ha ha.

Skrevet

Disse pizzastengene og brødstengene er kjøpt her ja, men bør da være mulig å få tak i på Norske nettsteder også.

Merkene er Glutino og Schär.

Skrevet

Ok, får lete litt rundt.

Oj, ja det hadde kunna blitt krise det da! Merkelig at et så "opplyst" land skal være dårligere enn her. Kan bli en liten utfordring for dere dette da.

Har inntrykk av at Sverige er best, mange av produsentene er iallefall svensk.

Skrevet

Allergokost.no har noen slike pizza kjeks nå. Kanskje det er noe likens? :)

Skrevet

Ynskyld

ALLERGIKOST.NO :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...