Gå til innhold

Hva har du (mamma) på deg i dåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart ha dåp, hadde tenkt å kjøpe ny kjole men har ikke kommet så langt enda. Begynner å haste. Noen tips til hvor jeg kan gå? Vil ha en med farge, og som er lett å amme i (todelt kanskje?). Har de noe særlig kjoler på vero moda, lene v osv? Har ikke tid til å leite over hele byen (oslo)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bunad!! Tar litt tid å komme inn til puppen, men går greit det! Synes Mexx og Ricco Vero har mange lekre kjoler!

Skrevet

Hadde egentlig tenkt å ha bunad jeg også (HI), men tenkte at det blir for mye styr med amminga.. må vel ta av søjene og alt sammen da.. Tenker at jeg er sikkert stressa fra før, og viss mini vil ha pupp rett før skal inn i kirka f.eks så vil ikke bunad gjøre meg mindre stressa....

Skrevet

Bunad! Hadde pumpet på forhånd, sa jeg slapp å kle av og på hver gang han skulle ha mat...! :)

Den kule mage har mange fine ammetopper, som forenkler "å lete frem puppen"..!!

Skrevet

HI igjen.

Hadde du med flaske til kirka da? Hvordan holdt du det kaldt? Amatør med flasker jeg..

Skrevet

Hei:) Vi skal ha dåp den 6 april,og i og med jeg ikke har bunad(som jeg gjerne skulle hatt),valgte jeg noe helt enkelt,men stilig,ett halv langt klokke skjørt,som går opp i livet,men som vider seg ut etter hver,og en bringerbær rød skjorte,skal ha noen pene smykker til og sette opp håret:)

Skrevet

Hei du!

Nei, hadde ikke flaske med i kirken.. ga pupp det siste jeg gjorde før vi dro hjemmefra (han var 3 mnd da han ble døpt, og jeg visste at jeg hadde ca 2 timer til han ville ha mat igjen - "ganske forutsigbar")

Melken jeg hadde pumpet på forhånd satte jeg kaldt i det lokalet vi skulle ha sammenkomsten etter kirken. Der hadde jeg tilgang på gryte og komfyr:) Og det gikk kjempefint! Han var strålende fornøyd med flaske frem til litt utpå ettermiddagen... da ville han ha ekte saker og litt kos og varme! Hehe..!

Hvis du må ha med flaske/melk i kirken, ta det i en kjølebag med elementer. Og ha en termos med varmt vann, en termokopp (som er stor nok til å ha tåteflaska oppe i) - så heller du bare litt vann fra termosen over i koppen, sett flaska oppi til oppvarming - og vips!

(jeg har gjort dette et par anledninger på tur, hvor vi ikke har hatt tilgang til strøm nemlig, fungerer utmerket!)

Skrevet

Men herlighet, om dere har bunad må dere vel bruke den!! Er ikke så stress altså, får trening etterhvert som dagen går, hehe..

Skrevet

Jeg valgte å ikke bruke bunad, på grunn av amminga.

Jeg kjøpte en nydelig blå kjole på Noa Noa, med tilhørende hvit underkjole. Knapper i brystet på selve kjolen, og stropper i underkjolen. Kappet stroppene, og festet med knapper. Vips var det kjempeenkelt å amme!

Skrevet

Jeg har bunad, men beltestakk og amming er ikke aktuelt dessverre. Så jeg skal kjøpe en kjole hos Coast bare ammingen får stabilisert seg og brystene blir litt mer normale igjen. Coast har så utrolig mange fine kjoler, har kjøpt flere der - de koster litt mer, men er virkelig verdt det.

De har en butikk i Hegdehausveien/Bogstadveien (rett ved Homansbyen), en ved Klingenberg Kino pg en på Byporten.

Jeg ser også for meg at bunaden blir for varm innen vi skal ha navnfesten; den er ikke før i juni, men slår været til, så kan det blir varmt nok.

Skrevet

Hadde bunad i kirka, men skifta til skjørt å en fin skjorte til selskapet etterpå. Orket ikke alt styret med amminga

Skrevet

Jeg hadde bunad. Elsker å pynte meg med den og synes "styret" var verdt det.

Skrevet

Hei... Jeg valgte å gå i bunad på dåpsdagen selv om det kom til å bli litt styr med amminga. Snuppa tok ikke flaske så vi kunne ikke gi det heller. Ammet like før vi dro til kirka, gikk bra uten pupp under gudstjenesten! Vet ikke åssen bunad du evt har, men det var faktisk ikke SÅ mye styr som forventet altså!!! Måtte ikke av med søljer og sånn. Jeg satt meg ned på en stol, tok ned livet på bunaden, løftet opp hele skjorta! Gikk veldig greit!!!!

Skrevet

Hvit kjole med masse perler på som jeg har fått spesialsydd til kirken også en enkel svart "Audrey Hepburn inspirert" kjole til festen...

Skrevet

hm, kanskje jeg skal ta en tur på coast og kikke i morgen da. Skal i bryllup til sommeren så kanskje jeg kan finne en og bruke samme da. Hvor mye ca må jeg ut med da tror du?

HI

Skrevet

Haha, pappajenten fornekter seg ikke :-) "spesialsydd" til kirken og greier, hehehe....

Skrevet

HI; jeg så ikke dette før nå, så det er kanskje for sent. Men uansett du må nok ut med en tusenlapp eller mer. Det kommer veldig an på for å si det sånn.

Jeg har en sort kjole som jeg betalte rundt 800 kr for og en hvit/brun som jeg betalte rundt 1500 kr for. Da kjøpte jeg også matchende veske til.

De er litt dyrere, men du merker også at det er bedre kvalitet både på stoffet, sømmene etc. Det er skikkelige saker for å si det sånn! Personlig er jeg villig til å betale litt mer når et plagg sitter bra og det er god kvalitet - man føler seg rett og slett bedre når det sitter fint på.

Du kan også kikke på utvalget her www.coast-stores.co.uk - velg shop by garment, da får du opp alt.

Skrevet

jeg gikk med bunad.. det er finest synest jeg =)

Skrevet

her blir det et svart a-formet skjørt med hvit skjorte med bondesnitt til som kan kneppes ned.

Lillegutt kan finne p å puppe hver halvtime noen ganger for så å sove 3-4 timer.., og det blir for mye styr i kirken med bunad da ja..

Skrevet

jeg hadde (for en gang skyld) på meg et antrekk som jeg ikke trengte å tenke på å få ut puppene fort for amming hehe, jeg ammet jenta mi rett flr vi tro til kirken så jeg slapp det styret der:)

Kunne tenkt å hatt på meg bunad da, men kommer ikke inn i den.. (har ikke brukt den på 9 år da, så skal ikke klage..hihi)

Skrevet

skal ha på meg en svart tunika, svart trang bukse og høyhælte sko eller støvletter. ikke bestemt meg helt.

Skrevet

Jeg hadde bunad og syntes det gikk helt fint. Gikk bare på et annet rom og ammet. Hadde flaske med i kirken, men hun ble litt urolig så jeg gikk ut å satt meg på forberedelsesrommet og ga henne mat når hun var døpt. Var ikke så mye styr som jeg trodde det skulle bli...

Skrevet

Jeg hadde på meg bunad i kirken ig skiftet til en blå "silke"topp og langt svart skjørt da vi kom hjem. Amme-vennlig topp;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...