Gjest Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Var på ul i går og fikk da vite at jeg har ul-termin på samme dato som menstermin, men i følge jordmor var jeg da 18 + 1 i går, mens i følge mine beregninger og legens var jeg 18 + 3 i går. Ikke at det spiller så stor rolle, men skjønner ikke helt hvordan de regnet i går ?
mammatilteddy Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Det sies jo at man regner fra siste mens første dag! Deretter 14 dager til eggløsning. Kanskje du hadde eggløsning 16 dager etter, å ikke 14
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Men uansett så burde vi kommet frem til samme regnestykket ? De mente at jeg har termin 12.august og det samme regnet jeg ut fra 1. dag i siste mens. Terminen ble ikke flyttet, men de teller tydeligvis helt annerledes. Jeg begynner på ny uke på søndager, men i følge jordmor så bytter jeg vel egentlig ikke før på tirsdager, da.....hmmm.... Uansett, samme kan det vel egentlig være, har jo termin når jeg trodde jeg hadde det. Bare satt og tenkte på det nå....hehe
mammatilteddy Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Hehe.. ja, nei da forstår ikke jeg hva som skjedde. Men du er like langt kommet! De var jo bra i alle fall
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Akkurat det samme skjedde meg, og jeg spurte jordmor, og hun sa bare at det er litt forskjellige måter å regne på.. Ikke ble jeg egentlig så mye klokere, men jeg tenker, så er det vel slik da.. Jeg regner fortsatt med mine egne dager, føles som om jeg er kommet litt lenger da! Jeg vet ikke om du husker meg, men jeg hadde termin 13.august etter 2 tidlige UL, men mensterminen var 19.august, og den var jeg ganske sikker på, og ordinær UL ble 19.august, så jammen hadde jeg ikke rett.. Fikk dere sett kjønn?
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Hei. Husker deg : ). Husker du snek foran meg i ul-køen......hehe. Man har som regel rett selv, man vet liksom. Fikk ikke se kjønn da lille lå med beina godt samlet. Var så dårlig oppløsning på ul-maskinen så skal tilbake til ny ul i morgen. Får håpe vi får vite det da : ) Må uansett på flere kontroller da livmoren lå foran åpningen og fordi jeg måtte ta keisersnitt sist pga stort barn, så vel vite det før babyen kommer ut...hihi. Fikk dere vite kjønn ?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Jeg tror det er sånn: Du rekner fra mens og hun fra termin på en måte. Jeg bytter også uke på søndager men har termin en tirsdag. Så hver søndag har du så og så mange full gåtte uker, mens hver tirsdag er det så og så mange uker igjen, Skjønner? Vi går i 40 uker og 2 dager
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Ja!! Det er en liten gutt denne gangen.. Vi har en jente på 17 mnd fra før, så vi er strålende fornøyde!! Jeg skal til ny UL i uke 32, for å sjekke nyrene til gutten, da datteren vår nettopp har vært inne og fikset på den venstre nyren sin. Han hadde helt perfekte nyrer nå, men de ville følge oss litt opp. Må du ta keisersnitt denne gangen også da? Hvis livmoren ligger foran åpningen? Har du forresten en følelse for gutt eller jente?
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Så moro med en av hver, da : ) Greit å få sjekket nyrene hans, men så de at noe var galt med nyren til jenta di på ul ? Hvis morkaka ikke flytter seg så må jeg ta ks, og hvis babyen veier i nærheten av 4 kg så må jeg ta ks. Sambo kommer fra en familie med store babyer + at han selv er 193 høy så sjansen er stor for at neste blir rundt 4 kg også. Har følelse på jente akkurat nå, men det svinger veldig. Jeg tenker at siden jeg har en gutt fra før så er det sikkert en gutt denne gangen også. Men hver gang jeg ser på bildet fra ul så får jeg følelse av at det er ei jente altså......HÅÅÅÅÅÅPER vi får vite det i morgen, er så spent : )
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Jepp, den skjønte jeg....hehe. Kommer nok til å bruke "min" beregning, høres bedre ut...hehe
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 Nei de så ikke noe på UL, så det har nok utviklet seg etterhvert, men de regner med at hun er født med "tilstanden". De oppdaget det i julen etter at hun hadde hatt en UVI som de kanskje trodde var blitt til en nyrebekkenbetennelse, og da tok de en UL av nyrene for å sjekke dette, og da fant de det. Operert under 2 mnd etter at de fant det ut, på Ullevål. De var utrolig flinke!!! Oj, blir spennende å se både hvilken størrelse hun eller han blir da, og om morkaken flytter seg.. Men sålenge det er planlagt keisersnitt er det vel ok? Husker jeg rett om det ble hasteks sist? Så spennende med morgendagen da, HÅPER dere får vite det!! Skal krysse fingre og tær!!
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Ok. Men det går bra med henne nå ? Vil hun plages med det senere, eller er det helt fikset og alt bra nå ? Ja, er spent på størrelsen på babyen. Er ikke så stor selv, er 161 høy så jeg følte at hver gang sønnen min strakk seg i magen på slutten så kjentes det ut som han skulle komme ut av munnen min. Måtte strekke meg så lang jeg var selv for å få puste. Det var mye baby inne i magen min, og legen sleit med å finne ut hvordan babyen lå, det var bare en masse baby inni der....hehe. Det var haste-snitt sist ja. Jeg håper jeg slipper ks denne gangen, har jo en gutt som er litt over 2 år når neste kommer, og da kommer man ikke unna litt bæring, Man kan jo ikke bære mer enn babyens vekt de første 6 ukene.
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Alt er i skjønneste orden med henne nå, vi skal inn på en kontroll i slutten av mai, og sjekke at nyrefunksjonen hennes ikke er blitt dårligere. Så er hun fiks ferdig og skal aldri på sykehuset pga det igjen! Hun var faktisk i barnehagen mindre enn 6 dager etter operasjonen, HELT fin. Utrolig men sant! Oj, det hørtes ikke særlig behagelig ut for deg, jeg hadde en ganske liten frøken i magen, bare rett over 3 kg, så hun kom med et svusj.. he he Stemmer jo det med bæringen, hmm, da håper jeg du slipper ks, det er vel ganske ømt også i såret etterpå?
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #14 Skrevet 13. mars 2008 Så bra at hun er frisk, da : ). De er tøffe disse små : ) Er ømt i såret en stund etterpå, ja. Husker det var forferdelig å hoste. Kunne heller ikke bruke bukser med lavt liv før etter nesten 1 år, men men. Blir det ks, så må det jo bare bli sånn. Viktigste er at de kommer ut...hehe
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 13. mars 2008 #15 Skrevet 13. mars 2008 Ja, ut må de, koste hva det koste vil.. he he LYKKE lykke til imorgen, du må skrive her når du har vært der.. Vi skal kjøre til Bergen imorgen, besøke mine foreldre! Nu er det tid for sengen. God natt og sov godt.. (Jeg er oppe hver 2.time og tisser, han driver og hopper på blæren min for tiden.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå