Gå til innhold

To ting om barn på offentlige lekesteder

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) Jeg har en liten klemmer, han får plutselig innfall at han skal gi klem til alle.

Synes dere det er ubehagelig hvis en ukjent toåring kommer og klemmer deres barn?

Prøver alltid å se det ann, men han er rask noen ganger og gjør det jo bare fordi han liker personene.

2) Bor for tiden på et sted med felles svømmebasseng. Ofte er det leker som andre barn har med over alt der, både på land og i vann. Leker som var både små og skjøre. Prøvde alt jeg kunne å holde han borte fra dem siden jeg ikke viste om de syntes det var greit at han rørte de. Men det endte med hyl og skrik så vi dro hjem.

Nå gidder jeg ikke det mer og tenkte at neste gang lar jeg han leke med akkurat det han vil så lenge det ligger slengt. Er det noen som sier noe får de bare beskjed om at de må passe bedre på tingene hvis de ikke vil at andre skal røre dem. Dette er jo en felles plass.

Hvor frekt av meg er dette????

Videoannonse
Annonse
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Hei! Kan ikke svare på nr2, men på nr1

Jeg snys det er KJEMPEKOSELIG når barn vil kose og klemme på jenta mi :) Blir faktisk litt glad.

Syns bare det er koselig. Syns det er noe annet om voksne gjør sånn. Er det noen som klager på at gutten din gjør det?!

Skrevet

1) Daniel ville ikke brydd seg, og jeg ville bare smilt :)

2) Daniel ville blitt sint for at noen tok lekene hans, men da ville jeg sagt at han kan dele lekene og leke sammen me gutten.

Syns ikke du er frekk, syns det er viktig at barn kan være blide og dele me ukjente barn såvel som kjente barn.

Men, man må også lære barn å sette grenser på at man ikke skal si hei til alle og lign. Men det er noe annet enn de tingene du har nevnt her.

Skrevet

Har en klemmer jeg også , han er 16mnd og har enda ikke opplevd at folk blir brydd.Heller overrasket og glad. Hadde det kommet en liten på 2 år og klemt meg hadde jeg bare syntes det var koselig :=)

Ang lekene så er jeg enig i at hvis det ligger slengt så kan man ikke unngå at andre leker med dem. Er de redd for lekene får de ta dem med seg når de går.

Skrevet

Angående nr. 2.

Jeg synes jo det er greit at et barn plukker opp en leke som ligger slengt. Men samtidig må jo ungene få legge fra seg feks baderingen sin mens de kjører sklie uten at noen skal stikke av med dem...

Skrevet

1) Mine gutter hadde likt å få en klem. Det har hendt at eldstemann på 3år har gitt en klem til ukjente. Treffer han venner blir det iallefall en stor klem. Som mor ville jeg bare synst det var søtt og koselig at din sønn ville gi mine barn er klem. Alle trenger jo litt kos da:)

2) Vi deler gjerne leker! Men ikke ta dem med hjem! Å leke sammen gir jo fin kontakt mellom barn. Og vi voksne har jo alltid godt av å bli kjent med nye foreldre.

Skrevet

oki, de hadde ikke brydd meg om gutten min hadde fått en klem, leste litt feil :=) Er bare en god egenskap det :=)

Skrevet

1. Det er bare søtt!!

2. Hvis folk lar dem slenge rundt, synes jeg det må være greit å bruke dem. Jeg hadde ikke forventet at folk lot lekene til mine unger være i fred om jeg lot dem ligge og slenge. I hvert fall ikke typiske sand og vannleker, ville ikke akkurat brukt en sykkel etc.

Skrevet

Ja selvfølgelig, der er jeg enig med deg. Men idag for eksempel var det nesten snakk om å ta med hele lekekasse ut i bassenget og rundt på kanten. Soldatsammlinger og masse annet nips. Oppblåsbar båt bare fløt rundt osv.

Var umulig å finne en krok utenom på det dypeste uten noe rot i som vi kunne leke.....

Skrevet

Dette var lekekassa som burde blitt igjen inne i stua som var spredd rundt... IKke akkurat perfekt for små barn heller.

Skrevet

Bra alle er så positive til klemming iallfall. Jeg bor ikke i Norge nå og her liker faktisk de færreste det, så prøver å passe på så godt jeg kan.

For noen dager siden var det en liten jente som forsiktig tok på ansiktet til lillegutt, faren kom løpende og rev henne bort. Sa at det er helt greit, bare å la henne få ta på han. Da så han bare rart på meg, he he. Trodde jeg var hyggelig da jeg, ha ha.

Skrevet

1) Koselig

2) Barn har godt av å lære å dele. Vil man ikke at andre barn skal røre lekene så får man passe godt på.

Jeg synes ikke du er frekk jeg Intensity, men kanskje det er jeg som også er frekk?

Skrevet

1) Klemming går fint. Verre hvis foreldrene begynner å klemme rundt på alle som er der.

2) Sinn fornuft bør jo tilsi at man ikke tar meg seg skjøre ting som ikkekan lånes bort. i såfall, så tilsier fremdeles den sunne fornuft at man passer på.

Ligger det slengt, er det fritt frem.

Skrevet

1) Kommer an på hvem av barna mine han vil klemme og hvor ren han er der og da. 5 åringen må han bare klemne i vei på, han tar det nok med godt humør, 3 åringen ville jeg blitt svært bekymret på ditt barn sine vegne om han løp bort for å klemme for 3 åringenmin hadde sannsynligvis slått ham ned da... :-/... og mini på 9 mnd helt ok om han var noenlunde ren og ikke ok om han var skitten og snåttete.

2) Ikke frekt i det hele tatt så lenge du sier det på en pen måte :-)

Skrevet

Ha ha ha.

1) Han er alltid ren når han "får gå fritt", og det verste jeg vet er snørr under nesa....

Blir han satt på plass er det bare bra, det tåler han og har godt av å se at det ikke er alle som liker å bli klenget på.

2) Jeg sier alltid alt på en pen måte, he he.

Skrevet

Hehe... Ja 3 åringen min kan nok være litt brutal til tider, han er tross alt en lillebror og måtte fysisk sette storebroren på plassfør han lærte å snakk og det henger litt i enda.Men han er myyyyye bedre enn før da og bare snill med lillebroren sin selv om mine både klorer og lugger ham, han bare ler av det. Heldigvis! Jeg også hater snørr under nesen, har alltid med tørkepapir ut og springer etter og tørker om det renner, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...